söndag 6 maj 2012

I min bokhylla: R

Dags för ett nytt "I min bokhylla"-inlägg. Denna gång har jag rotat fram böcker som börjar på bokstaven R då jag såg att jag inte har några böcker som börjar på Q heller.

Här är alltså mina R-böcker:
Canon EOS 1100D


Jag hittade Romanen om utvandrarna av Vilhelm Moberg. De är alla fyra delarna i serien, Utvandrarna, Invandrarna, Nybyggarna och Sista brevet till Sverige.

Sedan hittade jag Revolt av Suzanne Collins och Revolutionary Road av Richard Yates.


Dock är alla dessa böcker lästa innan jag startade den här bloggen, så det finns inga recensioner på någon av dem. Men jag gillade allihop. Utvandrarna läste jag då jag gick på gymnasiet och var lite smått besatt av musikaler och då ville jag ju naturligtvis läsa boken bakom Kristina från Duvemåla. Om jag ska välja en favorit av dessa totalt 6 böcker, så måste det nog faktiskt bli Utvandrarna, speciellt första. Revolt gillade jag inte. Tyckte Hungerspelen var mycket bättre. Revolutionary Road var helt okej, både som bok och film. Väldigt sorglig och deprimerande dock.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...