söndag 13 maj 2012

Läsutmaning: Avsluta minst två serier

(OBS! Ändrat utmaningen lite; så ni som ville vara med: kommentera igen.)

Har ni också problem med att avsluta serier som ni påbörjat? Det har iallafall jag.

Jag insåg att jag har påbörjat typ hur många olika serier som helst. Jag har läst första boken i massor av serier, men jag har inte läst klart någon av dem. Dumt!

Därför tänkte jag ta och starta en läsutmaning och utmana mig själv att försöka avsluta det jag påbörjat. Jag har ju lyckats med de serier som jag utmanade mig själv att avsluta förra gången, nämligen Shopaholic-serien, Princess Diaries och Hemsökt. Men nu tycker jag att det är dags igen så jag utmanar andra bloggare att välja minst två serier som ni vill avsluta och berätta för mig vilka ni väljer. 

Jag slår på stort och väljer hela TRE  serier som jag ska försöka  avsluta innan året är slut.
Mina tre val blir:

1. Vampire Academy av Richelle Mead
2. The Maze Runner av James Dashner
3. Nightshade av Andrea Cremer (Har första boken men serien är dock ej påbörjad än)

Någon mer som vill haka på?
Vore skoj om några fler antog utmaningen så kan vi kämpa tillsammans.

Skriv gärna ett inlägg på din blogg om vilka serier du skulle vilja slutföra och länka dit i en kommentar! Vore kul att se vilka serier alla väljer!

26 kommentarer:

  1. Är som sagt med och har skrivit inlägg på bloggen om det, men kan inte länka dit eftersom jag är inne på mobilen just nu :)

    SvaraRadera
  2. Ah, det är lugnt. Kul att du är med!

    SvaraRadera
  3. Jag ska nog försöka delta. Ska försöka komma på vilken serie/vilka serier som jag vill avsluta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ja inte lätt när man har så mycket påbörjat!

      Radera
  4. I'm in! Ska blogga om det lite senare men de serier jag väljer är:
    1. Harry Potter
    2. Walter Gröhn-serien
    3. Hungerspelen-trilogin

    SvaraRadera
  5. Jag hänger också på och har funderat en del över vilka serier jag ska välja. Så här långt har jag kommit:
    1. Harry Potter
    2. Syskonen Baudelaires olycksaliga liv

    Jag kanske fyller på med någon mer. Vi får se.

    Jag ska blogga om detta lite senare i dag eller senare i veckan. :)

    SvaraRadera
  6. Kul att du hänger på!

    SvaraRadera
  7. Vilken bra utmaning! Vi hänger gärna på.
    Sara:
    1. Nighshade av Andrea Cremer
    2. Fallen ängel-triologin av Becca Fitzpatrick
    2. Harpers handelsträdgård av Nora Roberts
    Bea:
    1. Systrarna i Clare av Nora Roberts
    2. Harpers handelsträdgård av Nora Roberts
    2. Sagan om Paksenarrion av Elizabeth Moon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ni hänger på! :-)

      Radera
  8. Jag har nu bloggat om den här utmaningen. =)
    http://jenny.jennytranslation.com/2012/05/16/nellys-avsluta-serier-utmaning/

    SvaraRadera
  9. Här kommer vårt inlägg om utmaningen!
    http://beasbokhylla.blogg.se/2012/may/bealasutmaning-avsluta-minst-tva-serier-i-ar.html

    SvaraRadera
  10. Jenny E och Bea sara: Tack för länkar!

    SvaraRadera
  11. Här är länken om utmaningen och om de två serier som jag tänkt avsluta :) Få se hur det går.

    http://www.hundora.se/bokkupan/2012/05/dags-att-avsluta-vad-som-paborjats/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att ändra mig! Hehe

      Radera
    2. Haha, okej. Helt upp till dig!

      Radera
  12. Jag är gärna med och här är de serier jag har tänkt att slutföra:
    http://miaskulturhorna.blogg.se/2012/may/lasutmaning-slutfora-serier.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt. Gillar din blogg väldigt mycket också.

      Radera
  13. Jag kan också tänka mig att vara med! Ska bara klura lite på vilka serier jag har som är avslutade! (: Finns det någon "tidsgräns"?

    SvaraRadera
  14. Oavslutade menar jag ju naturligtvis ... (; Ursäkta!

    SvaraRadera
  15. Jag har tänkt att serierna ska vara avslutade till nästa år. Så senast Nyårsafton kl. 00:00 helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter väldigt överkomligt och bra. Jag tror jag har hittat i alla fall sex böcker sammanlagt i tre serier som jag inte läst och vill läsa. Jag ska publicera ett inlägg framåt kvällen! (: Och så länkar jag hit, samt länkar här på bloggen till mitt inlägg! Kul med ännu en fin utmaning! (:

      Radera
    2. Ja, jag tyckte det kunde vara lagom. Kul att du är med!

      Radera
  16. http://ielinashylla.wordpress.com/2012/05/22/uppdrag-att-slutfora-paborjade-serier/ - Här är mina utmaningsböcker. (:

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...