söndag 27 maj 2012

The seven deadly sins of reading.

Snor en enkät från Schitzo-Cookie som hon fått från Youtube, de sju dödliga synderna relaterade till läsning.

1. Girighet: Vilken är din dyraste bok? Vilken är din billigaste bok?

(What is your most expensive book? What is your least expensive book?)


Måste tyvärr passa på den här frågan. Jag har inte köpt någon jättedyr bok faktiskt. Alla jag köpt är lite halvdyra eller ganska billiga. Har inte köpt någon som kostat jättemycket. Men skulle tro att det nog är någon hardcover från någon fysisk butik men vet inte vilken det kan ha varit.
De billigaste var när jag köpte några chick-lits på Tradera (som jag fortfarande inte läst. De kostade typ 5:- styck + porto. Ett riktigt kap.



2. Vrede: Vilken författare har du en kärlek/hat- relation med? 

(What author do you have a love/hate relationship with?)

Stephen King. Vill så gärna läsa och älska hans böcker men än så länge har jag bara tyckt att de har varit okej. Ska ge honom fler chanser dock. Än så länge har jag bara läst Carrie och några sidor i Varsel.

 

3. Frosseri: Vilken bok har du slukat om och om igen utan någon skam över huvud taget?

(What book have you deliciously devoured over and over with no shame whatsoever?)

Marian Keys böcker. Vattenmelonen, Sista chansen etc... Älskar dem!!!



4. Lättja: Vilken bok har struntat i att läsa klart pga lathet ?


(What book have you neglected reading due to laziness?)


The Host... Jag började läsa den för jättelänge sedan men orkade bara inte läsa ut den. Läste typ 50 sidor och gav sedan upp. Det gick så segt framåt och jag hade aldrig någon lust att fortsätta läsa den.

 

5. Högmod: Vilken bok pratar du ofta om för att framstå som en intellektuell läsare? 

(What book do you most talk about in order to sound like a very intellectual reader?)

Utvandrarna av Wilhelm Moberg. Älskar hela serien och jag känner mig ganska smart när jag pratar om den med folk. Faktiskt.

6. Lust: Vilka egenskaper tycker du är mest attraktiva för en manlig eller kvinnlig karaktär? 

(What attributes do you find most attractive in male or female characters?)


Humor, sarkasm, ironi, självdistans. Sånt som tilltalar mig i verkliga livet också. Tror Cassandra Clares TMI-serie får vara statuera exempel på karaktärer som tilltalar mig. Älskar konversationerna i hennes böcker. Många härliga citat!

7. Avund: Vilken bok skulle du helst få som present? (What books would you most like to receive as a gift?)

Har länge velat läsa En hjärtformad ask av Joe Hill. Skulle vara superkul att ha läst något av Stephen Kings son. Så den skulle jag bli skitglad om jag fick i present.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken rolig lista. Det här hakar jag på :)
    Håller verkligen med dig om Utvandrarna-serien. Den är fantastisk. Folk brukar inte tro mig när jag säger att den är bra haha

    Och om du är nyfiken på Joe Hill så har han även skrivit en bok som heter Horn. Den är riktigt bra. Och otäck. :)
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Kul. Gör't!
    Jag vet!! Jag älskar den. Så himla bra!

    Ah, den har jag sett. Kul att han också är författare!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...