måndag 21 maj 2012

Shadow Kiss av Richelle Mead

Canon EOS 1100D

Titel: Shadow Kiss
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy
Förlag: Penguin Books
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 443

(Utläst 16 maj 2012)

Beskrivning från Adlibris:
It's springtime at St Vladimir's Academy and Rose is close to graduation, but since making her first Strigoi kills, things haven't felt quite right. She's having dark thoughts, behaving erratically, and worst of all... might be seeing ghosts.

Varning för spoilers!


Kommentarer:
Blir ingen lång recension eftersom jag inte har jättemycket att säga, men lätt bästa boken jag läst hittills i serien. De två första var okej, men det här var den första som verkligen fick mig att vilja fortsätta läsa nästa del. Och det snart.

Blev ganska blown away av slutet faktiskt. Fick mig som sagt att vilja fortsätta läsa nästa del på direkten. Men det gjorde mig också rätt arg! Varför? NEEEEJ! Varför blev det så? Hur ska nu Rose och Dimitri kunna bli tillsammans? Jag tycker dock egentligen att han är lite för gammal för henne, även om jag är lite kluven och någon del av mig ändå vill att de ska vara tillsammans.

Även om jag gillade de här så tycker jag dock att alla böcker i den här serien börjar ganska segt för att sedan bli superspännande mot slutet. Skulle gärna se lite mer action i början av böckerna också så att man inte tröttnar innan boken äntligen kommer igång.


Betyg: 4/5



1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...