lördag 5 maj 2012

Temainlägg: Sjöjungfrur

Dags för månadens tema. Denna gång bestämmer jag vad det blir. Det blir alltså ingen omröstning denna månad. För att eftersom jag har ett recensionsexemplar som jag ändå måste läsa, så tänkte jag att jag ska hänga på Miriams tidigare tema som var sjöjungfrur. (Tror att det kan vara min typ böcker också) Dessutom tycker jag att det känns extra passande med just detta tema nu när det börjar bli vår/sommar.


Canon EOS 1100D

Böckerna jag kommer att läsa är följande:

Everblue av Brenda Pandos
Ingo av Helen Dunmore
Forgive my fins av Tera Lynn Childs
Fins are forever av Tera Lynn Childs


Jag försöker alltså att inte läsa exakt samma böcker som Miriam gjorde eftersom det känns rätt tråkigt, så jag har försökt att välja några andra också, även om de hon läste verkade väldigt bra.

2 kommentarer:

  1. Spännande böcker du har valt ut! Hm, funderade lite på "Ingo" själv nu men såg att det var första delen i en serie.. vet inte om jag orkar mer olika serier nu, hehe :)

    SvaraRadera
  2. Nä, jag hade missat att det var en serie också. Så får se! Har egentligen inte heller riktigt tid för alla dessa serier, så försöker välja ut de jag ska fortsätta läsa.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...