tisdag 1 maj 2012

Temainlägg: Videorecensioner samt vinnaren

Dags för videorecensionerna som jag utlovade tidigare. Gillar det här med tema på bloggen, så det kommer jag att fortsätta med under nästa månad. Dock kommer jag variera lite, ibland låter jag er bestämma temat och ibland kommer jag själv att bestämma vad det blir.

Första videon spelade jag in och skulle jag lagt upp för några dagar sedan, men eftersom jag varit bortrest och inte hunnit så postar jag både del 1 och del 2 samtidigt nu istället.

De två första böckerna:



De två andra + vinnaren avslöjas:




Böckerna jag valde att läsa var alltså:

The Maze Runner - James Dashner
Uglies - Scott Westerfeld
Delirium - Lauren Oliver
Wither - Lauren DeStefano

Nästa månad kommer jag bara att läsa 4 böcker eftersom 5 visade sig vara för många. (Hann ju inte läsa Divergent) Men svårt att veta så här i början. Är ju första gången jag kör på det här med tema.

Blev kanske lite rörigt när jag skulle berätta handlingen i de olika böckerna. Kom på att jag glömde att berätta om likheter mellan dem också som jag tänkt att jag skulle gjort från början. Tyckte dock att det var ganska kul att både Uglies och Delirium handlar om framtidsskildringar där medborgarna har blivit hjärntvättade; och det finns rebeller/motståndare till hur samhället är uppbyggt, som lever ute i vildmarken. Men det är nog den likhet jag hittade.

2 kommentarer:

  1. Jag fick hem Wither för några dagar sedan, längtar verkligen efter att få läsa den!

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag gillade den jättemycket!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...