fredag 8 juni 2012

Alla mina vänner är superhjältar av Andrew Kaufman

Canon EOS 1100D

Titel: Alla mina vänner är superhjältar
Författare: Andrew Kaufman
Förlag: Printz Publishing
Ugivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 107

(Utläst 27 maj 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Alla Toms vänner är superhjältar, med olika superkrafter. Tom har till och med gift sig med en superhjälte, Perfektionisten. Men på deras bröllop blir Perfektionisten hypnotiserad av sin ex, Hypno, att tro att Tom är osynlig. Inget han gör kan få henne att se honom.

Sex månader senare är Perfektionisten säker på att Tom har övergivit henne, så hon är på väg att flytta till Vancouver. Hon planerar att använda sina superkrafter för att hela sitt krossade hjärta.

När hon kliver på planet vet hon inte att Tom finns vid hennes sida. Han har bara till dess planet landar på sig att övertyga henne om att han är där, annars kommer han att förlora henne för alltid.


Kommentarer:

Som ni kanske kommer ihåg så älskade jag The Tiny Wife av samma författare. Så jag hade ganska höga förväntningar på även denna bok.

Precis som The tiny Wife så är det här en rätt annorlunda bok. Men denna gång en bok om kärlek berättad på ett väldigt annorlunda sätt. Den fick mig att börja fundera över alla de olika superhjältar som Kaufman beskriver. Den fick mig också att fundera över vilken jag själv skulle kunna tänkas vara. Dock ännu osäker på vilken.

En bra och kort bok. Dock tycker jag inte att den var alls lika bra som The Tiny Wife. Men den får ändå godkänt för jag tycker absolut att man ska läsa den här om man gillade The Tiny Wife.

                                   Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...