onsdag 13 juni 2012

Böcker jag gett upp.

Har gett upp två böcker de senaste månaderna. Tycker ju fortfarande att även om jag inte läser ut en bok att dessa faktiskt förtjänar någon liten kommentar iallafall.

  Precis som jag nämnde i det här inlägget så tycker jag att anledningen till varför jag inte läste ut vissa böcker kan ju vara viktig information för er som tänkt läsa någon av dem. Här nedan tänkte jag därför skriva en kort kommentar till varför dessa böcker inte föll mig i smaken. Lätt att glömma bort att skriva om böcker man aldrig läste ut, men även ett dåligt betyg kan ju vara bra information för kommande läsare.


Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson
Anledningen att jag inte läste ut den här boken var att jag trodde att det skulle vara en annan typ av bok än det visade sig vara. Hade tänkt att ha med denna då jag skulle ha chick-lit tema här på bloggen. Men då jag började läsa var inte boken alls som jag tänkt att den skulle vara. Jag tror dock att den kan vara bra! Men tycker att det gulliga rosa omslaget känns helt missvisande. Det ser ut som en gullig chick-lit men visade sig vara något annat. Nej, hade fått helt fel bild av den här boken.




Everblue - Brenda Pandos
Blev jättebesviken på den här boken. Vilket jag också nämnde i min videorecension.
Jag fastnade inte för karaktärerna alls. Det blev för hoppigt att hoppa mellan två perpektiv innan det första perspektivet hade fått rota sig. Kändes inte som man fick någon chans att lära känna den första personen innan man kastades in i ett nytt perspektiv. Nej, rörigt var ordet. Trist för jag ville verkligen gilla den här boken.


Uppdatering, här är ännu en bok som inte föll mig i smaken:

Pretty Monsters - Fel grav och andra berättelser
Trodde jag skulle gilla den här, men icke! Första novellen var okej, men sedan gick det utför och jag har har helt enkelt för många andra roliga böcker som står och väntar för att ha någon tid att ödsla på den här. Tyvärr.


6 kommentarer:

  1. Synd på ett sånt fint omslag (Everblue) när boken var så dålig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet!! Skittråkigt. Eller så är det bara jag som inte gillade den. Har inte sett så många andra som läst den tyvärr.

      Radera
  2. Hoppas du läser ut Marshmallows till frukost någon gång, jag gillade den i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lottade ut den i en tävling så lär tyvärr inte läsa den. Kanske nån annan gång.

      Radera
  3. Jag hoppas också att du tänker fortsätta läsa Marshmallows till frukost, jag håller med dig om att den verkligen inte var någon chicklit och det var just det som gjorde den så underbart bra. Den lämnade många tankar och känslor efter sig, helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kanske ge den en ny chans nån annan gång då. Men mitt ex lottade jag ut. Så får bli en annan gång.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...