tisdag 12 juni 2012

Då var det bestämt.

Canon EOS 1100D
Då var det bestämt. Har varit sjukt svårt, men igår kände jag att nu är det bara att bestämma sig för ett namn till vår lilla hund. Har fått många förslag på vad han ska heta, men fick ett förslag för ganska länge sedan av min sambos bror. Vilket var ett namn som vi båda gillade direkt när vi hörde.

Jag fick in en hel del bra förslag från er bokbloggare också och det var några som jag verkligen övervägde. Förutom det namn som vovven kommer få så hade jag ett antal andra namn som jag kunde ha tänkt mig, dock inga namn med koppling till litteratur. Mina förslag var Nemo, Nalle, Rufus, Ludde eller Kosmos. Men sedan föreslog som sagt min sambos brorsa namnet med stort N. Eller i det här fallet namnet med stort G. Så vad kommer han nu att heta? Dags för avslöjandet.
Vår lilla Bichon Frisé-kille kommer att heta... *trumvirvel*

... GOLIAT.

Motiveringen lyder: Ett väldigt sött namn som jag ändå tycker är lite roligt. Goliat är ju en känd jätte så det är ju ett lite kul namn på en sådan liten hund.


Själv tänker jag dock mer på den tecknade serien som sändes i Hajk när jag var liten där huvudkaraktären hette just Goliat.

Lite kul att jag precis efter att jag bestämt namnet såg att Scott Westerfelds senaste bok i Leviathan-serien också heter Goliath... haha, passande! Måste nästan köpa den serien nu då bara för det ;-)

14 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos! :) Tycker ni har valt ett bra namn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo namnet känns bra. Gulligt och roligt.

      Radera
  2. Hihi, fnissade lite när jag läste namnet. Vad gulligt! Mycket bra namnval till den lilla sötnosen.

    Fick förresten hem vinstboken idag. Tack så mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det känns som ett gulligt namn till honom.

      Varsågod, vad bra att den kommit fram.

      Radera
  3. Toppennamn! Tyckte att det var jättegulligt!:D

    SvaraRadera
  4. Tack! Vi är jättenöjda med namnet! :-)

    SvaraRadera
  5. Supernamn! Och vilken urgullig liten valp! Lycka till med allt nu!

    SvaraRadera
  6. Fy så söt! Gillar namnet också :)

    SvaraRadera
  7. Det var ju ett jättebra namn :) Och "Goliat" är verkligen ett bokigt namn, det kommer väl från bibeln från början?
    Lycka till med ulltussen och glöm inte köpa extra batterier ;)
    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi är jättenöjda med namnvalet! Ska inte glömma batterierna! ;-)

      Radera
  8. Se där! (: Vad kul att ni bestämt er och vilket fint namn på en hund ändå! (: Grattis får man väl på ett sätt säga - det brukar ju vara en process för att komma dit! (;

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...