fredag 1 juni 2012

Månadsrapport: Maj 2012


Canon EOS 1100D
Läst i maj 2012;

(Everblue - Brenda Pandos) Gav upp
Alla mina vänner är superhjältar - Andrew Kaufman
Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren 
This Lullaby - Sarah Dessen
Anya's Ghost - Vera Brosgol (seriealbum)
Shadow kiss - Richelle Mead
Namnsdagsflickan - Kristoffer Leandoer & Åsa Ekström
Ingo - Helen Dunmore
Water for elephants - Sara Gruen
Jane Eyre - Charlotte Brontë (seriealbum)

Totalt lästa böcker: 10
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska:
6

Bästa boken var: Tyckte de flesta böcker jag läst den här månaden har varit ok. Men jag tror att jag gillade Anya's Ghost eller Water for elephants mest. Eld var också bra och Shadow Kiss. Svårt val.

Sämsta boken var: Everblue av Brenda Pandos. Läste inte ens klart den. Mer om det i nästa temainlägg.

Sammanfattning av månaden: Mycket bättre månad nu i maj. Hade ju lite lässvacka i april. Blev iaf 9 utlästa böcker och en som jag gav upp. Lite besviken på mig själv dock att sjöjungfru-temat har gått så långsamt. Skulle ju ha varit klar med det för längesen. Men det får ta lite längre tid denna gång med temat. Inte mycket att göra åt.

Planerar att läsa i juni: Avsluta sjöjungfru-temat och kanske äntligen läsa något av David Levithan.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...