onsdag 6 juni 2012

Temainlägg. Videorecensioner samt vinnaren

Dags för en sammanfattning av temat sjöjungfrur. Ursäkta att det här temat har tagit sådan lång tid att avsluta, men varit mycket på jobbet + att en av böckerna tog väldigt lång tid att ta sig igenom. Vilken får ni se i videon.

De två första böckerna:



De två andra böckerna:



Böckerna jag läste var alltså:

Ingo av Helen Dunmore
Everblue av Brenda Pandos
Forgive my fins av Tera Lynn Childs
Fins are forever av Tera Lynn Childs

Glömde även denna gång att ta upp likheter i böckerna, men hittade faktiskt inte så mycket likheter. Är ju svårt att säga också eftersom det dessutom var en av böckerna som jag inte ens läste ut.

Var dock mycket mer lagom att läsa 4 böcker i ett tema. 5 var nog lite mastigt. Får se hur många det blir nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att se och lyssna på den här! Fins-böckerna låter faktiskt riktigt intressanta så undra om jag inte ska hålla ett öga på dem.. kanske till och med finns på biblioteket? Vi får se!

    Jag blev annars nyfiken på nya "Of Poseidon" och "Siren" när det gäller just sjöjungfrutemat :)

    SvaraRadera
  2. Ah, nice. Ska kolla upp. Skulle väldigt gärna vilja kolla in nån mer sjöjungfru-bok.

    SvaraRadera
  3. Längtar efter när Fins are forever släpps som paperback =)
    Men skulle inte den handla om hennes lite småelaka kusin? Var det jag tyckte verkade mest spännande med en uppföljare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst handlar det även om kusinen. Men i slutändan är det ändå ett beslut som behöver fattas och det är det som jag kommer att komma ihåg från del två.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...