lördag 28 juli 2012

Before I fall av Lauren Oliver

Canon EOS 1100D

Titel: Before I fall
Författare: Lauren Oliver
Förlag: HarperCollins
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 470

(Utläst den 22 juli 2012)

Beskrivning från Adlibris:
What if you only had one day to live? What would you do? Who would you kiss? And how far would you go to save your own life?
Samantha Kingston has it all: looks, popularity, the perfect boyfriend. Friday, February 12, should be just another day in her charmed life. Instead, it turns out to be her last.
The catch: Samantha still wakes up the next morning. Living the last day of her life seven times during one miraculous week, she will untangle the mystery surrounding her death--and discover the true value of everything she is in danger of losing.

Kommentarer:
Känns som att jag är sist med att läsa även denna bok. Alla andra har läst den utom jag typ, men nu är den då äntligen läst. Jag har läst Delirium av Lauren Oliver och den gillade jag ju verkligen inte alls tyvärr. Blev jättebesviken på den. Den här tyckte jag var bättre. Dock ingen fullpott här heller tyvärr. Blev lite besviken här med.

Jag gillade tvisten med 7 dagars-loopen. Boken blev aldrig tråkig trots att det var samma dag om och om igen. Så vad var då problemet? Jo, jag fastnade inte tillräckligt för karaktärerna. Dessutom störde jag mig på att Sam inte tillbringade mer tid tillsammans med sin familj när hon visste att hon skulle dö. Tyckte det var konstigt och inte alls som jag själv skulle ha reagerat. Tyckte att hennes prioriteringar kändes lite märkliga. Detta blev därför att ganska stort störningsmoment för mig.

Något annat som gjorde att jag blev besviken var att jag trodde att boken skulle vara mycket mer sorglig då det faktiskt ju ändå är en bok som handlar om en tjej som dör. Så hade förväntat mig något helt annat än jag fick. Hade förberett mig på att fälla lite tårar, men så blev det ju inte alls.

Tyckte först att kapitlen kändes lite långa också men insåg sedan att det ju är ett kapitel för varje dag och då kändes det lite mer okej. Gillade det upplägget.

Min slutsats blir att boken var okej, men inte som jag hade tänkt mig och lite av en besvikelse. Så lär nog inte läsa något mer av Lauren Oliver nu. Men ger ändå boken en trea, för helt kass är den ju ändå inte. Blev bara något av besvikelse för just mig. 

                                       
                                      Betyg: 3/5




2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte läst den än :/ men kommer nog beställa den till nästa sommar eller något... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt då är jag inte ensam om att vara sen med att läsa den iallafall.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...