fredag 6 juli 2012

Blood Promise av Richelle Mead

Canon EOS 1100D

(Lånade Goliats korg till den här bilden. Jag hoppas att det var okej.)

Titel: Blood Promise
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy
Förlag: Penguin Books
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 493

(Utläst 28 juni 2012)

Beskrivning från Adlibris:
The recent Strigoi attack at St. Vladimir's Academy was the deadliest ever in the school's history, claiming the lives of Moroi students, teachers, and guardians alike. Even worse, the Strigoi took some of their victims with them . . . including Dimitri.
He'd rather die than be one of them, and now Rose must abandon her best friend, Lissa--the one she has sworn to protect no matter what--and keep the promise Dimitri begged her to make long ago. But with everything at stake, how can she possibly destroy the person she loves most?

Kommentarer:
Jag har blivit så dålig på att anteckna det jag vill ha med i recensionen. Nu har jag ju glömt vad det var jag ville skriva.

Men jag gillar serien väldigt mycket. Dock var jag väldigt långsam med att ta tag i den här. Den fick ligga och vänta länge. Konstigt för jag älskade Shadow Kiss och ville verkligen läsa fortsättningen så fort som möjligt. Tyvärr så tyckte jag nog att denna var lite segare än Shadow Kiss. Men ändå en bra bok.

Blev dock väldigt förvirrad på vad hon egentligen vill med Dimitri. Fick många "mixed signals" alltså.

Ska bli kul att läsa fortsättningen iallafall.

Och nu verkar det som nästa bok plötsligt finns i det omslag jag skulle ha på Adlibris. Fasen, vad irriterande!

Betyg: 4/5



2 kommentarer:

  1. Du har ju systemkamera så jag tänkte fråga om du tycker att Canon EOS 600D verkar vara en bra kamera, vill jättegärna han en systemkamera, men kan tyvärr inte så mycket... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, har ingen jättekoll på kameror än tyvärr. Försöker att lära mig men jag gillar min Canon väldigt mycket iallafall. Läs på om den du är intresserad av. Jag köpte den jag har för att den kändes lätt att jobba med. Inte för krånglig liksom.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...