fredag 13 juli 2012

The Body Finder av Kimberly Derting

Canon EOS 1100D

Titel: The Body Finder
Författare: Kimberly Derting
Serie: The Body Finder
Förlag: Headline Book Publishing
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor 336

(Utläst 3 juli 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Violet Ambrose is grappling with two major issues: Jay Heaton and her morbid secret ability. While the sixteen-year-old is confused by her new feelings for her best friend, she is more disturbed by her "power" to sense dead bodies - or at least those that have been murdered. Since she was a little girl, she has felt the echoes the dead leave behind in the world...and the imprints that attach to their killers. Violet has never considered her strange talent to be a gift, but now that a serial killer is terrorizing her small town Violet realizes she might be the only person who can stop him. Despite his fierce protectiveness over her, Jay reluctantly agrees to help Violet find the murderer - and Violet is unnerved by her hope that Jay's intentions are much more than friendly. But even as she's falling in love, Violet is getting closer to discovering a killer...and becoming his prey herself.

Kommentarer:
Jag gillade den här, det kan jag börja med att säga. Det var händelserik spänning nästan rakt igenom och jag gillar konceptet om en tjej som kan höra ekot av döda varelser. Det var intressant och spännande. Jag tyckte även om karaktärerna väldigt mycket trots att jag i många lägen blev rätt irriterad på huvudkaraktären Violet! Hon behövde ofta bli räddad i olika situationer och hon  förnekade hela tiden sina känslor för Jay. Lägg ner  nu och fatta att du är kär i honom liksom! Hade också gillat henne bättre om hon hade varit en lite starkare karaktär.

Är dock väldigt nyfiken på fortsättningen som jag också har här hemma i oläst-hyllan.
För som sagt så gillade jag serien väldigt mycket för den var verkligen spännande. Boken får en stark fyra i betyg för ja, jag gillade den verkligen trots vissa störningsmoment.

                                      Betyg: 4/5


2 kommentarer:

  1. Jag är supernyfiken på den men den får så blandade recensioner hela tiden :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske den får! Men tycker du ska ge den en chans.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...