lördag 28 juli 2012

Filmatisering: Systrar i jeans


De flesta andra har nog läst Systrar i jeans-serien men inte jag. Jag hade inte ens sett filmerna. Igår gick första filmen på 3:an så då tänkte jag att jag skulle se den.

Och jag tyckte faktiskt att den var ganska bra. Dock superfånigt det här med jeansen tycker jag. Ett par magiska jeans liksom? Väldigt cheesy.

Gillade tjejerna och storyn väldigt mycket - riktigt mysig film. Mycket känslor, sånt gillar jag. Speciellt rörd blev jag av Tibbys storyline.

Och hur snygg är inte Blake Lively?

Kanske tar och läser bokserien någon gång, men det är ju ganska många böcker. Så tror inte att jag orkar. Har ju så mycket andra böcker och serier att läsa.



12 kommentarer:

  1. Jag har inte häller läst böckerna, men filmerna har blivit några favoriter faktiskt :) är mysarfilmer, trots mycket känslor.

    Och jag gillar också Tibby bäst ;)

    SvaraRadera
  2. Jag visste faktiskt inte att de hade blivit film, men böckerna tycker jag är riktigt mysiga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå det finns två tror jag.

      Radera
  3. Varning för en massa (negativt) prat:
    Jag vet inte varför, men varje gång Systrar i jeans-filmerna visas på tv envisas jag med att titta på dem. (Igår var dock ett undantag då jag glömde.) Och ordet envisas just eftersom jag hatälskar filmerna.

    Själv tycker jag att både skådespelarna och hela storylinen faller totalpladaskplatt, vilket gör att jag mest vill byta kanal, samtidigt som det är oerhört roande. Fast för egen del tittar jag mest på särskilt ettan pga Mike Vogel, som spelar Bridgets Eric.

    (Okej, jag hatar nog filmerna lite mer än jag älskar, men ja.. Det stör mig nämligen att skådespelarna är så mycket sämre här än de egentligen är. Delvis med undantag för Blake Lively och Alexis Bledel som jag bara allmänt har svårt för att ta på allvar efter olika roller de haft.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med om att skådespelarna kanske inte kommer till sin fulla rätt. Hela filmen är ju rätt cheesy egentligen. Men ibland gillar jag det.

      Radera
  4. Jag älskade böckerna när jag var yngre :) Det var jättelänge sen jag läste dem dock, så ganska mycket har jag glömt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Man kan ju alltid läsa om.

      Radera
  5. Jag har inte läst böckerna serien bygger på men däremot Sista sommaren (med dig) av samma författare och den var väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag visste faktiskt inte att den författaren hade skrivit något mer...

      Radera
    2. Det är hennes första vuxenroman men jag tycker den är mer av en crossover.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...