fredag 6 juli 2012

I min brevlåda (24)

Dags för ett nytt "I min brevlåda"-inlägg där jag visar upp mina senaste bokinköp. Böcker jag köpt på Adlibris/fått som rec-ex/köpt i fysisk butik/bytt till mig etc.

 Har köpt en hel del nya böcker på sistone. Bl.a i Lund och Köpenhamn. Så därför tänkte jag att det är dags att jag visar upp dem. Tänkte först vänta tills min Amazon-beställning kommit, men insåg sedan att jag lika gärna kan dela upp det på två inlägg. Då det ju är ganska mycket böcker totalt.

Canon EOS 1100D
Böckerna är alltså:

Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen (Ett rec-ex från Rabén & Sjögren) Tack så mycket!
Black Swan Rising - Lee Carroll (Som jag fick från ett bokbyte med Böcker & sånt)
Blood Red Road - Moira Young (Köpt i Köpenhamn) Hittade en jättetrevlig bokhandel i närheten av Ströget som jag hade svårt att slita mig ifrån. Dock så måste jag fått hjärnsläpp för att av någon konstig anledning så trodde jag att jag köpte The knife of never letting go och inte Blood Red Road. Måste ha blandat ihop dem, för jag vet ju att det inte är samma bok. Ja, ja... Blood Red Road kanske är bra den med.
The Scorch Trials - James Dashner (Från Adlibris) Dags att jag läser fortsättningen på The Maze Runner nu.
Dancing in my nuddy-pants - Louise Rennison (Köpt i Lund.) Är SÅ nyfiken på den här serien "Confessions of Georssom jag inbillar mig kanske kan få ersätta saknaden efter The Princess Diaries. Hittade denna serie hos Padfootandprongs07 Hon är jätterolig så passa på att besöka hennes Youtube-kanal.
Knocked out by my nunga-nungas - Louise Rennison (Från Adlibris) Väntar också på del 1 och 2 i samma serie.
Halo - Alexandra Adornetto (Köpt i Köpenhamn på samma bokhandel som Blood Red Road) Det verkar vara en intressant bok.
Just for fins - Tera Lynn Childs (Från Adlibris.) Sista delen i Fins-serien.

Ser fram emot att läsa allihop men kanske mest Du glömde säga hejdå och Confessions of Georgia Nicholson-serien. Den första har jag redan börjat läsa och kommer nog att ta tag i serien ganska snart.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oj, oj vad jag inte har någon tid att läsa nu när jag har skaffat hund. Shit alltså. Det är ju dygnet runt uppassning, sätta gränser, rasta... Herregud vad har jag gett mig in på? Men börjar kännas lite bättre nu. Goliat har börjat lugna ner sig lite nu också. Tror nog att det här kan bli bra, bara man själv försöker att hålla sig lugn och inte stirrar upp sig över sånt som inte funkar.

Här är en första bild på underverket. Kanske den lille krabaten även kan få vara med i nästa bokvideo. ;-) Vi får väl se.


Canon EOS 1100D

13 kommentarer:

  1. Åh valptiden. Jag fick njuta av den lite extra även om Aramis är 5 år, mamma skaffade valp när jag var på långbesök hos henne i vintras så jag fick hjälpa till en del där :). En liten galen terriervalp :). Ibland, både med honom och när Aramis var valp, så ville man bara slita av sig håret. Men det är så värt det! Och nu saknar jag att ha en valp i huset igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, första dagen och natten shit - var helt död. Och kunde inte sova av rädsla att han skulle ställa till med nåt eller kissa inne. När han väl börjar lugna ner sig och allting så är han fantastisk!

      Radera
    2. Haha jag känner igen den tröttheten :P. När jag var hemma med Aramis som valp passade jag ofta på att vila på dagarna när han hade sina sovpauser, det hjälpte lite för att få igen lite energi som försvann nätterna innan han klarade av att hålla sig lite längre :)

      Radera
    3. Samma här. Försöker också passa på att vila/sova när han vilar så att jag ska orka med resten av dagen.

      Radera
  2. Vad är det för hund du har? Själv har jag en Bichon Bolognese, och tyckte att din hund var rätt så lik min, så tänkte om du hade någon liknande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa dina iaktagelser är helt rätt. Det är en Bichon frisé!
      Hur gammal är din lilla hund?

      Radera
    2. Nämen där ser man! :D Min hund är lite över 2 år nu! Lite smått galen är han, men ack så älskvärd!

      Radera
  3. Han är sååå söt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han?! Tycker jag med.

      Radera
  4. Awww, har sagt det förut men jag är så avis på dig som har en hund. Är en av mina drömmar. Blood Red Road tyckte jag var många gånger bättre än The Knife of Letting Go så jag tyckte att du gjorde ett bra misstag där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så j-la glad att jag inte är allergisk mot honom. Trodde länge att jag var allergisk mot hundar. Men nu för tiden verkar det bara vara

      Vad härligt! Det är ju skitbra i så fall. Bra att misstag kan leda till bra saker ibland.

      Radera
    2. Verkar det bara vara katter skulle det stå. Och tror att jag även är allergisk mot typ marsvin och kaniner och så. Men vet inte. Var så länge sedan jag testade mig.

      Men asskönt att jag inte känner nån allergi med Goliat. Eller andra hundar heller... eftersom hundar är mitt favoritdjur. Att jag är allergisk mot katter gör ju inget då jag ändå inte gillar katter så mycket. Är helt klart hundmänniska.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...