torsdag 12 juli 2012

Ingen sommar utan dig av Jenny Han

Canon EOS 1100D
Titel: Ingen sommar utan dig
Författare: Jenny Han
Serie: Belly
Förlag: Ponto Pocket
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 251

(Utläst 29 juni 2012)

Denna bok ingår i temat Sommar/Feel-good. 

Beskrivning från Adlibris:
Så länge Belly kan minnas, har hon och hennes familj tillbringat varje sommar vid havet, tillsammans med de hon håller allra kärast, bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah. Men i den obeskrivliga sorgen efter Susannah, som under våren gått bort i cancer, måste de alla ompröva sina förtroenden för varandra.

Under den förra, speciella sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Belly, för alltid yngst i skaran, hade vuxit upp. Hon hade blivit vacker en sanning som inte ens den självsäkra, snygga Conrad kunde bortse ifrån, och inte hans yngre bror heller. Men trots ömsesidiga, starka band vet ingen av dem längre var de står.

Framför en kuliss av minnesbilder och förflutna scener, får både Belly och Jeremiah den här gången berätta historien.



Kommentarer:
En bra uppföljare till första boken som jag ju också skrev en recension på för några dagar sedan. Älskade även den här.

Jag gillade verkligen att få återvända till sommarhuset i Cousins. Älskade ju stämningen och miljön i första boken. Den här boken är dock lite mörkare och lite mer allvarlig än ettan p.g.a Susannahs bortgång men inte på något negativt vis - den där underbara, äkta känslan finns kvar här med.

Jag fällde en och annan tår under tiden som jag läste den här. Kanske mest för att jag kände igen mig väldigt mycket. Har ju som jag tidigare nämnt flera släktingar som gått bort i cancer och kanske kände jag därför för storyn lite extra.

Men som den tidigare boken så älskade jag verkligen den här med. Superhärlig sommarläsning. Rekommenderas starkt.

Längtar tills jag får läsa sista delen. Men har inte köpt den i och med att den inte finns i pocket än.

Betyg: 5/5

1 kommentar:

  1. Hej! Skulle jag kunna få köpa boken av dig? Mejla gärna mig på amandajjengblom@hotmail.com
    Mvh Amanda

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...