tisdag 31 juli 2012

Månadsrapport: Juli

Canon EOS 1100D

Läst i juli 2012;

Perfect Chemistry - Simone Elkeles
The Perks of being a wallflower - Stephen Chbosky
Desires of the dead - Kimberly Derting
Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse  - David Lagercrantz, Zlatan Ibrahimovic (e-bok)
Before I fall - Lauren Oliver
Tretton skäl varför - Jay Asher
It's OK, I 'm wearing really big knickers - Louise Rennison
Angus, thongs and full frontal snogging - Louise Rennison
Prom and Prejudice - Elizabeth Eulberg
Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
The Body Finder - Kimberly Derting (Såg att jag råkade ta med denna förra månaden också, så blev lite fel där. Den lästes ut under juli inte juni.)

Totalt lästa böcker: 11
Antal böcker lästa på engelska: 8
Antal böcker lästa på svenska:
3

Bästa boken var: Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse (som var en e-bok som ej är med på bilden) och The Perks of being a wallflower. Gillade även Perfect Chemistry väldigt mycket.

Sämsta boken var: Ingen som var riktigt dålig den här månaden, men blev nog mest besviken på Before I fall.

Sammanfattning av månaden: Ännu en bra månad. 11 lästa böcker får ju anses som godkänt. Schysst att det blev så många böcker på engelska också.
 
Planerar att läsa i augusti: Fortsätter med sommartemat även under augusti. Så lär väl bli en del Sarah Dessen och liknande. Ska även försöka fortsätta och kanske avsluta Vampire Academy-serien + så klart boken jag kommer att få av Maddie som ju är min nya bokvän.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det är riktigt bra gjort att ha läst 11 böcker på en månad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag med. Känner mig nöjd!

      Radera
  2. Jag längtar tills jag får Pefect Chemistry från amazon, den verkar så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var faktiskt ganska bra!

      Radera
  3. Nu tappar jag väl tråden lite här, men gud vilken söt kopp! :) ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Fick den i födelsedagspresent.

      Radera
  4. Jag har läst Mitt perfekta liv av Sarah Dessen, den gillade jag :) ska försöka hinna med Du glömde säga hejdå innan sommaren är slut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt perfekta liv var mycket bättre, men Du glömde säga hejdå är ändå läsvärd.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...