onsdag 4 juli 2012

Månadsrapport: Juni

Canon EOS 1100D
Då var jag tillbaka i Stockholm igen efter några härliga dagar tillsammans med sambon i Lund och Köpenhamn. Vi har både hunnit med att gå på bröllop och besöka Tivoli. Supermysigt har det varit. Passade även på att besöka lite nya bokhandlar och har faktiskt inhandlat 3 nya böcker som jag är riktigt nyfiken på. Men mer om det i nästa Book Haul, väntar nämligen på massor av nya böcker!

Får dock se hur det blir med uppdateringen hädanefter/de kommande dagarna. Vi hämtar ju vår lilla valp idag. Så i eftermiddag och framåt blir det nog full rulle hemma!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Läst i juni 2012;

Ingen sommar utan dig - Jenny Han
Sommaren jag blev vacker - Jenny Han  
Blood Promise - Richelle Mead
Den perfekte mannen - Sheila O'Flanagan

Rör mig inte! - Tahereh Mafi

Den jag ville ha - Sheila O'Flanagan
Kapitulera omedelbart eller dö - Sanne Näsling (e-bok)

(Pretty Monsters - Fel grav och andra berättelser - Kelly Link) Gav upp 

Love is the higher law - David Levithan 
Luftslott - Sheila O'Flanagan

(Marshmallows till frukost - Dorothy Koomson) Gav upp

Fins are forever - Tera Lynn childs
Liten parlör för älskande - David Levithan 
Forgive my fins - Tera Lynn Childs


Totalt lästa böcker: 12
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska:
8

Bästa boken var: Sommaren jag blev vacker av Jenny Han. Fullkomligt älskade den. Så mysig! Men mer om det i Recensionstemainlägget.

Sämsta boken var: Pretty Monsters - Fel grav och andra berättelser av Kelly Link. Läste ej klart denna. Gillar nog inte novellsamlingar heller, har jag kommit fram till. Gillade heller inte Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson. Fast denna gav jag upp främst för att jag blev så besviken över att jag inte kunde använda den till mitt chick-lit tema som jag hade tänkt. Dessa två böcker är dock inte medräknade i totalet antal lästa böcker denna månad eftersom jag aldrig läste klart dem.

Sammanfattning av månaden: Riktigt bra månad! Har läst ut 12 böcker. Är supernöjd!
 
Planerar att läsa i juli: Många somriga böcker som ju är nästa tema. Har massor med böcker jag är riktigt sugen på att börja läsa. Ska bli toppen!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är Jenny Hans böcker mysiga? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för tipset om dem på din blogg! Har för mig att du tipsade om dem på Twitter också. Visst var det du?

      Är skitnöjd att jag läste dem. Nu måste jag bara läsa sista delen. Har inte gjort det ännu eftersom trean inte finns i pocket ännu.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...