tisdag 17 juli 2012

Prom and Prejudice av Elizabeth Eulberg

Canon EOS 1100D
Titel: Prom and Prejudice
Författare: Elizabeth Eulberg
Förlag:  Point
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 231

Denna bok ingår i temat Sommar/feel-good.

(Utläst 10 juli 2012)

Beskrivning från Adlibris:
A prom-season delight of Jane Austen proportions.
It is a truth universally acknowledged, that a single girl of high standing at Longbourn Academy must be in want of a prom date.
After winter break, the girls at the very prestigious Longbourn Academy become obsessed with the prom. Lizzie Bennet, who attends Longbourn on a scholarship, isn't interested in designer dresses and expensive shoes, but her best friend, Jane, might be - especially now that Charles Bingley is back from a semester in London.
Lizzie is happy about her friend's burgeoning romance but less than impressed by Charles's friend, Will Darcy, who's snobby and pretentious. Darcy doesn't seem to like Lizzie either, but she assumes it's because her family doesn't have money. Clearly, Will Darcy is a pompous jerk - so why does Lizzie find herself drawn to him anywa
y?


Kommentarer:
Andra recensionen för idag. Behöver komma ifatt lite med mina recensioner.

Det här är alltså en nytolkning av Jane Austens Stolthet och fördom. Vilket jag älskar! Älskar ju originalet så kunde ju inte annat än köpa denna när jag hörde talas om den. Dock hade jag lite svårt att sluta att tänka på originalet och att jämföra de båda hela tiden, vilket förstörde upplevelsen lite grann för mig. Kanske hade jag gillat boken mer om jag inte läst originalet och kunnat det så himla väl. Nu visste jag ju exakt vad som skulle hända hela tiden så blev ju tyvärr inte speciellt spännande. Men gillade ändå nytolkningen, den var underhållande! Dock lite för kort tycker jag. Gick ju skitsnabbt att läsa ut.

                                      Betyg: 3/5




6 kommentarer:

  1. Jag har inte läst "Stolthet och fördom" av Jane Austen men jag har så klart hört talas om den. Vilken bok tycker du jag ska läsa av dessa?

    SvaraRadera
  2. Det beror på. För en bra historia definitivt originalet. Men om du hellre bara vill läsa något kortare, lättsmält men ändå bibehålla mycket av originalet läs denna. Skulle säga att vill man "fuska" lite och inte orkar läsa originalet kan man absolut läsa den här.

    SvaraRadera
  3. Älskar spin-offs - den här hamnar på önskelistan.

    SvaraRadera
  4. Jag har länge velat läsa den här boken! Har läst en annan tolkning av Stolthet och fördom. Acting Up. Jag tyckte den var jättebra, Klättermusen tyckte den var lite för lik originalet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte den här var lite för lik originalet med.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...