onsdag 1 augusti 2012

Videorecension: Perfect Chemistry av Simone Elkeles

Första videorecensionen! (förutom temainläggen)
Kommer nog att köra på videorecensioner lite oftare nu. Dels för att jag gillar bokvideor och dels för att jag tycker att mina recensioner ibland känns lite röriga. Det här känns som ett bra upplägg. Recensionsupplägget är lånat från Pias blogg.

Uppdatering:
Märks att det är första gången jag gör en videorecension. Glömde ju totalt bort all fakta om boken. Så här kommer den.

Titel: Perfect Chemistry
Författare: Simone Elkeles
Förlag: SimonSchuster Ltd
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 368

Denna bok ingår i temat Sommar/feel-good.


(Utläst den 31 juli 2012)



Tycker som jag sa i videon att boken verkligen påminner otroligt mycket om en massa filmer jag har sett. Här är några.










Och så klart Romeo och Julia, men den här är inte alls lika episk.


6 kommentarer:

  1. Jag tycker att din recension var jättebra! :D Jag har redan läst PC och jag håller med om att den är riktigt, riktigt cheesy XD men man kan ju inte låta bli att tycka om den ändå ^^ Och jag gillar det du sa om att det skulle vara roligare om det var tvärtom, att Brittany var från "slummen" och Alex ver från en finare familj. Det är en intressant twist :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia! Och vad bra att jag fick låna ditt upplägg av recensionen.

      Radera
  2. Jag tyckte samma, töntig men bra. Dock kommer jag inte ge den högsta betyg, så bra tyckte jag inte den var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Men jag kände mig snäll idag trots att jag vid närmare eftertanke kanske borde ha gett den en fyra. För det var ingen klockren femma. En väldigt svag en. Men jag gillar att den var töntig... jag gillar det av nån anledning. Lättsåld är jag.

      Radera
  3. Vad coolt med videorecension. Det skulle jag aldrig våga. Jag tyckte också om boken (förutom när Alex helt plötsligt ändrar sig och inser vad han känner för Brittany det gick för fort och kändes inte trovärdigt) och är sugen på de två andra delarna som finns i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, tyckte också den delen gick för fort. Kändes inte riktigt trovärdigt nej.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...