måndag 24 september 2012

Airhead av Meg Cabot

Canon EOS 1100D

Titel: Airhead
Författare: Meg Cabot
Serie: Airhead
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 290

(Utläst den 11 september 2012)

Detta är första boken i min Tre på Tre-utmaning.

Spoilers för er som inte läst!!!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Em Watts är betydligt mer pojkflicka än en partyprinsessa. Hon har inte alls lust att gå på SoHo Stark Megastores stjärnspäckade öppningskväll. Men hennes syster Frida vill, eftersom hennes idol Gabriel Luna ska komma dit liksom affärskedjans nya "ansikte", supermodellen Nikki Howard. Och någon måste hålla koll på Frida.

Men en olycka sker, som totalt ställer Ems liv på ända. Hon upphör plötsligt vara sig själv. Bokstavligen...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Hade inga direkta förväntningar på den här boken, men jag brukar ju gilla Meg Cabots böcker. Dock tyckte jag att handlingen kändes lite för seriös för en lättsam ungdomsbok som det här ju ska vara. Det blev lite konstigt för ämnet som tas upp är verkligen inte lättsamt när man tänker efter. För tänk om man verkligen kunde genomföra hjärntransplantationer? Och ifall det gick vad skulle hända då? Skulle den människan vars hjärna man satte in i en annan människas kropp fortfarande vara samma människa då men bara se annorlunda ut? För det är det som händer i denna bok. Tycker även boken påminner väldigt mycket om tv-serien Drop Dead Diva.

Spänning/Fart:
Underhållande helt klart. Boken blev aldrig tråkig.

Karaktärer:

Jag gillade Em och Christopher. Däremot gillade jag inte alls Nikki. Usch. Dock så fattade jag inte hur Ems föräldrar kunde ta så lätt på alltihop. Jag förstår att det var en konstig upplevelse så att de kanske inte visste hur de skulle förhålla sig men kändes inte som att de tog de speciellt hårt alls.

Skrivsätt:
Älskar Meg Cabots sätt att skriva, alltid så lättsamt.

Sammanfattning och betyg:
En härligt lättläst bok, dock tycker jag att det känns konstigt att ta upp ett sådant allvarligt ämne på ett sådant här sätt och det drar tyvärr ner betyget för mig. Så Airhead får nöja sig med en svag fyra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...