lördag 29 september 2012

Att vara Nikki av Meg Cabot

Canon EOS 1100D

Titel: Att vara Nikki
Författare: Meg Cabot
Serie: Airhead
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 294

(Utläst den 18 september 2012)

Detta är andra boken i min Tre på Tre-utmaning.

Spoilers för er som inte läst!!!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Förut var Em Watts en helt vanlig tjej som hellre spelade tv-spel än flirtade med killar. Sedan hände den fruktansvärda olyckan. Plötsligt befinner sig Ems hjärna i supermodellen Nikki Howards kropp. Men Em är inte något supermodellämne och det nya livet blir långt ifrån fantastiskt. Hon tvingas manövrera sitt gamla liv i hemlighet, samtidigt som hon går i skolan och gör glammiga modefotograferingar. Hon kan inte berätta för sin bästis - killen som hon gillar - vem hon egentligen är, hon träffar knappt sin familj och det värsta av allt är att hon är övertygad om att företaget som har transplanterat hennes hjärna till supermodellens kropp tänker göra allt för att hålla operationen hemlig.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Håller fortfarande fast vid det jag skrev när jag recenserade del ett i serien. Känns som ett väldigt konstigt ämne för en lättsam ungdomsbok som det ju ändå ska vara.

Spänning/Fart:
Denna var också underhållande helt klart. Den bjuder på en hel del vändningar mot slutet som jag inte hade kunnat förutspå så det är  ju ett plus. Dock tycker jag nästan att det blir för många twist and turns, hade nästan lite svårt att hänga med i svängarna mot slutet. Men händer definitivt mer i denna än i ettan.

Karaktärer:

Gillar fortfarande Em, hon och Christopher - YEEEES!!!!!! Nikki, wth!!!

Skrivsätt:
Kommer nog alltid att älska Meg Cabots sätt att skriva. Alltid lättsamt och underhållande.

Sammanfattning och betyg:
En underhållande bok och det händer mer här än i ettan. Dock tycker jag nog att Meg Cabot snurrar till det lite väl mycket. Hon hade nog kunnat spara på krutet lite, är ju en fördel om man hänger med i allt som händer. Jag kände nästan att det blev lite för mycket av det goda,tyvärr. Men det blir ändå en fyra även för del två i Airhead-serien för det är underhållande och lättsamt och jo, sånt är ju alltid trevligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...