söndag 23 september 2012

Deckare?

Halli, hallå!
Jag efterlyste ju tidigare lite variation i min läsning och bad om diverse tips på bra böcker utanför YA-genren. Nu har jag kommit på att jag är lite nyfiken på att läsa deckare. Deckare har ju aldrig varit min genre förut, men är ändå lite nyfiken eftersom jag som sagt vill ge lite nya genrer en chans.

Har tidigare läst Liza Marklund som jag var väldigt inne på under något år, men tröttnade... sedan läste jag Stieg Larsson-böckerna för ca 2 år sedan och älskade dem. Så visst har det hänt att jag läst deckare ibland. Dock så har det aldrig blivit någon favoritgenre.

Så nu undrar jag om ni har några bra deckare att tipsa om? Eller om ni har någon annan trevlig genre som ni precis har upptäckt!

20 kommentarer:

  1. Jag tycker ganska mycket om pusseldeckare. Typ "Mordet på Orientexpressen" av Agatha Christie och Perry Mason-serien av Erle Stanley Gardner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, har aldrig läst något av Agatha Christie. Känns lite pinsamt. Borde jag ju ha gjort.

      Radera
  2. Sherlock Holmes är min favoritdeckare så jag rekommenderar givetvis böckerna om honom! (Arthur Conan Doyle är författaren)

    SvaraRadera
  3. Deckare: Jo Nesbo, Michael Connelly och Roslund & Hellström.

    Har dessutom precis läst ut Kråkflickan av Eriksson & Sundquist som jag måste säga var himla bra! Mer thriller än deckare (:

    SvaraRadera
  4. Lars Keplers: Hypnotisören,Paganinikontraktet och Eldvittnet. Underbara böcker.
    Buthler & Öhrlund skriver underbara böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga tips. Tackar så mycket. Har hört mycket gott om Kepler faktiskt.

      Radera
  5. Michael Connelly är en suverän deckarförfattare...så också vår svenske Johan Theorin.

    SvaraRadera
  6. Kråkflickan måste du läsa! Det är en trilogi som allt annat idag (Victoria Bergmans svaghet-trilogin). Kråkflickan är numero uno =)

    SvaraRadera
  7. Smuts av Katarina Wennstam. Ingen typisk deckare, beskrivs som spänningsroman, men är ett måste!

    SvaraRadera
  8. En av mina favorit deckar författare är Harlan Coben, jag rekommenderar allt han skrivit men allra helst Berätta inte för någon och Borta för alltid.
    Andra väldigt bra böcker är: Levande begravd av Peter James, Hjärtslag av Karin Slaughter, En sista bön av Richard Montanari och Alltför nära av Linwood Barclay.
    Dödens timma av Lisa Gardner är en av de bästa böcker jag läst, men ganska svår att få tag i..kanske finns på biblioteket?
    Några tips iaf. :)

    SvaraRadera
  9. Ska bli spännande å se vad du tycker om deckarna du kommer läsa. Jag har själv lite svårt så hoppas på att få bra tips :)
    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer nog att dröja ett tag innan jag läser någon deckare för jag har typ 50 olästa böcker hemma som jag måste läsa först.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...