måndag 3 september 2012

Last Sacrifice av Richelle Mead

Canon EOS 1100D
Titel: Last Sacrifice
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy
Förlag: Penguin Books
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 608

(Utläst den 26 augusti 2012)

OBS! Spoilervarning på hela inlägget för er som inte läst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:

It all comes down to now.

The Queen is dead and the Moroi world will never be the same.

Rose Hathaway is awaiting wrongful execution and there exists only one man who can stall this terrible fate. Rose must look to both Dimitri and Adrian, the two great loves of her life, to find him.

With her best friend, Lissa, in a deadly struggle for the royal throne, the girls find themselves forced to rely upon enemies and questioning those they thought could trust...

But what if true freedom means sacrificing the most important thing of all?

Each other.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Sista boken i serien. Känns konstigt att den är slut nu. Har ju hållit på att läsa den ganska länge men ändå skönt eftersom jag har så många andra serier att ta tag i. Nu är ju en avslutad iallafall. Men var det bara jag som inte fattade vad the last sacrifice egentligen var? Förstod aldrig det. Man väntade ju liksom på en uppoffring eller ett offer.

Men på det stora hela tyckte jag om hur serien slutade, kändes som ett bra avslut. Blev lite ledsen över hur det slutade mellan Rose och Adrian dock. Tycker att hon var väldigt nonchalant och taskig mot honom. Fast jag är ändå glad över att det blev hon och Dimitri till slut, men lite synd var det ändå.

Nu återstår det väl bara att läsa spin-off serien. Får köpa hem den snart tror jag.

Spänning/Fart:
Lite seg i början men kom ganska snart igång, så över lag bra.

Karaktärer:

Samma karaktärer som i resten av böckerna. Jag gillar dem.

Skrivsätt:
Det är actionfyllt som vanligt. Spännande och rappt, det är det bästa med serien. Det händer saker nästan hela tiden.

Sammanfattning och betyg:
Ett bra avslut på en helt okej serie. Ska bli kul att läsa Bloodlines om ett tag. Eftersom jag gillade boken, men tyckte den var lite seg i början får det bli en stark fyra.


6 kommentarer:

  1. Sv: vad trist! Du får hålla koll på myrorna eller liknande. Annars om du vill så kan du få låna den av mig. Kan skicka den till dig men bara om du lovar att skicka tillbaka den! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag ska kolla på Myrorna och se om jsg hittar den.

      Radera
  2. Tycker det var bra att Rose och Dimitri blev tillsammans på slutet. Håller med om att det var lite synd hur det blev för Adrian där på slutet dock. Även fast jag inte tyckte om Bloodlines sådär jättemycket så är det ändå roligt att läsa en fortsättning med Adrian.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det som gör att jag vill läsa Bloodlines sedan.

      Radera
  3. Dimitriiii!!! Oh, i mitt huvud var han en pudding asså, haha. Men jo, det var lite synd om Adrian! =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han var snygg i mitt huvud också. Men ja tyckte lite synd om Adrian, för han verkade ändå väldigt bra också.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...