lördag 29 september 2012

Nej till Bokmässan.

Ja, jag är trött på alla Bokmässe-inlägg. Det är jag faktiskt. På alla som tjatar om att de är där, ska dit eller har varit där. För självklart hade jag velat vara där jag med. Men som jag sagt tidigare så känns det alldeles för långt till Göteborg för att bara åka dit för att vända. Skulle däremot mässan bestämma sig för att flytta till Stockholm då skulle det självklart vara en helt annan sak.

Nu vet ju jag att det är många andra som inte heller åkt och att jag är långtifrån ensam. Så därför tänkte jag härmed starta ett litet inlägg där vi kan trösta varandra och få varandra att tänka på annat. Helt enkelt ett litet pigga upp-inlägg där vi alla kan berätta vad vi som inte kunde åka gör istället som tröst.

Själv passade jag ju på att köpa ett helt gäng böcker som ni kunde se i min senaste Book Haul. Det var min lilla tröst till mig själv.

Vad gör ni, berätta!



Men kom ihåg, detta inlägg är bara till för de som INTE ska/är/har varit på Bokmässan i år. Något ska väl vi som inte kunde gå få ha för oss själva ;-)

Så ja, ni som gick på Bokmässan är tyvärr bannlysta från detta inlägg.

31 kommentarer:

  1. Jag läser en av mina TRE på tre-utmaningsböcker och myser med varma raggsockor och kopiösa mängder te.

    SvaraRadera
  2. Just nu sitter jag och äter chips och kollar gamla Doctor Who-avsnitt, förutom det läser jag Den hemliga historien och myser med hundarna och katten :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, husdjursmys! Själv myser jag med Goliat. Det är kärlek.

      Radera
  3. jag har precis sett på världens löjligaste men samtidigt otroligt härliga film, Bring it On - All or Nothing. Så himla dålig men så himla bra! Dränkte mina sorger i glass och popcorn också X)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt Pia!! :-)
      Jag älskar första Bring it on. Älskar Kirsten Dunst lol

      Radera
  4. Själv gjorde jag en bokbeställning och hade en mysig middag med pojkvännen istället. Sen tittade jag på Glee, kunde inte bli mer perfekt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mys och åååh, älskar Glee. Såg faktiskt på det jag med.

      Radera
  5. Åh häftig film, vilket jobb och lite sugen på att sortera böckerna efter färg blev jag men då skulle jag inte ha koll på läget.
    Jag ser serier, hockey, tränar hundarna, köpt lite loppis böcker, beställt böcker, fast det var igår. Idag ösregnar det så det lär bli läsa, spela och se serier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju jättemysigt och jag skulle också vilja färgsortera någon gång.

      Radera
  6. Umgicks med barn och barnbarn igår. Vi trotsade regnet och besökte årets höstmarknad här i Borås. Hittade en liten trevlig boklåda med begagnade pockets för 10 kr/st så fem stycken fick följa med hem. Har även börjat må en av mina tre på tre böcker, och har dessutom hunnit kika på lite film bl.a MIB3.

    SvaraRadera
  7. Jag har fyllt år denna helgen så jag har bara tagit det lugnt och myst, haha. =)

    SvaraRadera
  8. Jag sitter i USA och försöker följa med vad som händer i bokvärlden i Sverige. Hinner knappt läsa, än mindre läsa alla blogginlägg som kommer upp. Hoppar faktiskt förbi alla som handlar om bokmässan, även om jag kanske missar något intressant.. Idag är nog första gången på hela veckan som jag verkligen har tid! Ska försöka hitta om vi har något liknande i närheten som jag kan gå på! :) hade varit kul! Men just nu är jag som sagt bara glad över att jag kan läsa lite bloggar :)

    SvaraRadera
  9. Ett inlägg helt i min smak! :) Jag har vilat mig i form. Och eventuellt ätit choklad. Och kanske kollat på film. En bra helg måste jag ändå säga!

    SvaraRadera
  10. Jag tillbringade helgen med att sträckläsa Cinder (Marissa Meyer), vara på kulturnatten i min stad, vara barnvakt och allmänt slapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med sträckläsning!!

      Radera
  11. Jag kom heller inte iväg i år. Jag jobbade söndagen bland annat och såg till att baka/städa/tvätta och laga till lite matlådor på lördagen! (: Det har blivit lite svajigt med läsningen sista veckan/två veckorna men det är pga dunderförkylning och högskolestress. (: Jag hoppas du haft en finfin helg - om inte annat så tillsammans med söta hunden! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fått ta hand om min lilla hund som blev dålig i torsdags natt, men han mår bra nu. Satte i sig ett för stort tuggben och kräktes hela natten till fredagen, men helgen blev skön för då mådde han bra igen. Så det var skönt

      Radera
    2. Nejmen - det är så otäckt när hundar/katter får i sig saker de inte ska! Skönt att höra att han mår bra igen! (: Han är så fin!

      Radera
    3. Ja, jag blev jätteorolig. Sambon som kan jobba hemifrån fick göra det i fredags för jag ville inte att han skulle vara själv när han var dålig. Men han blev bättre under fredagen så han kunde äta till slut.

      Radera
  12. Ojdå, vad många det ändå var som inte har varit där. Jag själv gjorde en bokbeställning igår och eftersom att jag älskar att baka så bakade jag och min syster en massa godbitar förra helgen. Så hade det ändå ganska trevligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter riktigt trevligt måste jag säga.

      Radera
  13. Härligt inlägg! Har spenderat helgen med att läsa The wings of the falcon, en hyfsad bok med historisk anknytning.

    SvaraRadera
  14. Åh, faktiskt hoppas jag att bokmässan aldrig flyttar till Sthlm! Allt och lite till finns i Sthlm och tycker inte det skadar att ni någon gång får röra på er också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Och det håller jag med om. Men i och med det lär jag aldrig heller åka dit. Tycker att det borde finnas både i Göteborg och Stockholm då. Så att man kan välja vart man vill gå. Kanske även en i Malmö.

      Radera
    2. Förresten, detta inlägg är bara för de som inte var på Bokmässan ;-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...