onsdag 12 september 2012

Tävling!

Den 8 oktober fyller min blogg 1 år och därför tänkte jag anordna en liten tävling (var ju ett tag sedan nu) där vinnaren kommer att dras, hör och häpna... den 8 oktober!

Först tänkte jag ha tävlingen lite senare, men tyckte att kändes lite roligare om ni fått lite tid på er att kommentera så att jag kan dra vinnaren på bloggens födelsedag!

Från början tänkte jag att jag skulle ha en lite svårare tävling med frågor och så, men sedan insåg jag att jag nog inte kommer hinna med det riktigt så därför gör jag en lite enklare variant. Har för mig att The Readables hade samma slags tävling för ett tag sedan.

För att vara med behöver du:

1. Bo i Sverige (p.g.a fraktkostnader. )
2. Kommentera och säga att du är med.
3. Skriva någon knäpp/rolig/söt/mysig kommentar till mig. Det kan vara vad som helst, något riktigt random. Något gulligt citat från någon bok, något knäppt fakta, bara något knasigt random. Vad som helst! Få mig att skratta, le, ja - vad som helst!
3. Skriva vilka två böcker du vill ha om du vinner.
4. Lämna en mailadress så jag kan få tag på dig om du vinner.
Uppdatering: 
5. Sprida tävlingen! Skriv om tävlingen på din blogg, på Twitter eller gilla Nellons bokblogg på Facebook! OBS! Missa inte detta. Har man inte gjort något av detta så kan man tyvärr inte vinna!

Sedan kommer jag att välja ut de två (enligt mig) skojigaste/gulligaste/roligaste kommentarerna och dessa två får sedan välja två böcker var ur min lilla bokpott.

Låter det kul?

Exempel:

Jag är med!
Visste du att elefanter är det enda djuret som kan inte kan hoppa?
Everblue och Pojkarna

mail@gmail.com
Länk till där du har skrivit om tävlingen eller alias på Twitter eller Facebook.


Sedan är det klart!

Här är bokpotten (man får alltså välja böcker ur högen som jag byter bort. Alla böcker är i väldigt fint skick.)




Tävlingen avslutas den 7 okt kl. 23.59

Jag accepterar inga svar efter den tiden. Vinnarna avslöjas någon gång under dagen den 8 okt.
Tävlingen är avslutad!


36 kommentarer:

  1. Jag är med!! (och är FÖRST!! ;) haha)

    Att läsa i soffan med en kopp te, blir mycket bättre om man har en Snug Rug också! Önska dig en till födelsedagen! ^^ (http://www.snugrug.se/)

    Mycket mer än så och De Utvalda, Tankeläsaren

    elinasbokliv@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missa inte uppdateringen. Sprid tävlingen vidare!

      Radera
    2. typ redan gjort ;) Kommer i ett tidsinställt inlägg imorgon (14/9) :D

      Radera
    3. http://elinasbokliv.blogspot.com/2012/09/ja-ma-mig-leva.html

      Så, nu är inlägget uppe! ^^

      Radera
  2. Självklart vill man vara med! Ett år med bloggen grattis måste man ju säga, även om det är lite tidigt än så länge.

    Ett både roligt, mysigt och sött citat kan man absolut få från Nalle Puh (en evig favorit) " När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra."

    Jag skulle välja mycket mer än så och Allison Hewitt is trapped.

    bokparadiset[at]hotmail.com

    Här är mitt inlägg: http://bokparadis.blogg.se/2012/september/tavlingar.html#comment

    SvaraRadera
  3. Jag är gärna med! (länk: http://ielinashylla.wordpress.com/2012/09/13/dont-miss/)

    Jag sitter hemma med pappershögar, förkyld som jag är och slås av mitt konsumerande av honung (i halstablettform, i te, i varmt vatten) och känner mig som en Nalle Puh (kom och tänka på det efter Elins kommentar). Näsan är nog mer Rudolf med röda mulen dock, och det känns lite som om min lägenhet förvandlats till en kylskåp (fryser...).

    Dras mitt namn i oktober vill jag gärna ha "Allison Hewitt is trapped" och "Pojkarna".

    Mejl: ielinashylla@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Grattis på bloggfödelsedagen ;)

    Jag är gärna med och tävlar, och har tipsat om tävlingen på min blogg! (http://liijobooks.blogspot.se/2012/09/tavlingstips-igen.html)

    Jag tänkte att jag skulle ge dig ett citat ur boken jag läser just nu, nämligen City of fallen Angels - Cassandra Clare :

    "So you interrupted my date to make fun of me for still living with my parents. Couldn't you have done that on a night I didn't have a date? That's most nights, in case you're curious."

    Och om jag nu skulle vinna så vill jag gärna ha Monstrets dotter och Mycket mer än så!

    nossahojj@yahoo.se

    SvaraRadera
  5. Jag är med.
    Har du läst The Hunger Games (i annat fall spoilar jag allt... jaja)? "'You love me. Real or not real?' I tell him, 'Real'." Det bästa slutet på en bok någonsin.
    Monstrets dotter och Allison Hewitt is Trapped.
    christina.zhou.95@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag är med!
    Om jag nu mot oddsen skulle vinna, skulle jag vilja ha De Utvalda, Tankeläsaren och Monstrets Dotter.
    Över 1000 fåglar dör varje år av att de har flygt in i en fönsterruta...
    (Skrev om tävlingen på twitter, taggade dig så du borde ha sett. (egerdin heter jag haha))

    SvaraRadera
  7. Jag är också med!

    Om jag skulle bli vald önskas i så fall Tankeläsaren och Monstrets dotter. :)

    Tänkte bifoga det här otroligt fina citatet:
    "In the midst of winter i found there was within me an invincible summer." - Albert Camus

    Mejl: bokskadad@hotmail.se

    Spred vidare i det här inlägget: http://bokskadad.blogg.se/2012/september/hosten-ar-fylld-med-litterara-tavlingar.html

    SvaraRadera
  8. Jag är med! :)
    Efter "Ok" så är "Coca Cola" det ordet som mest personer i världen känner igen/till!

    bokrygg[at]hotmail.se

    Har skrivit om tävlingen här:
    http://bokrygg.blogg.se/2012/september/tavlingar-tavlingar-och-aterigen-tavlingar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka böcker vill du ha om du vinner?

      Radera
    2. Oj, förlåt, kom på efteråt att jag missat det x)

      Tomorrow, when the war began och Everblue skulle jag vilja ha! :)

      Radera
    3. Gör inget, men bra att veta ifall du skulle vinna. :-)

      Radera
  9. Jag vill såklart också vara med och tävla och fira bloggen födelsedag! Och i fall jag vinner så skulle jag vilja ha Monstrets dotter och Alison Hewitt is trapped.
    Någon gång för länge sedan läste jag en tidningsnotis, en pytteliten, där det stod om ett företag i Japan. På detta företag, i detta underliga fantastiska land, fick man sjukskriva sig ifall man hade krossat hjärta. Det var den åldiga, gamla chefen som bossade över hundratals personer som hade bestämt det. Personligen tycker jag att det är hur fint som helst, speciellt med tanke på att Japan är det land som har högt antal självmord varje år. Att man istället för att kämpa sig till jobbet när allting är emot en faktiskt får ligga hemma och sörja. Fint som snus!
    clara.the.curious.case@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag är med!! ;)
    "I would die for you. But I wont live for you." citat från Th
    e perks of being a wallflower.
    jag vill ha Everblue och Mycket mer än så. ^-^
    kulturromantikern@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag är jättegärna med! :D

    Studier visar att att om en man och en kvinna möts i en farlig situation är det större chans att de blir kära.

    Tankeläsaren & Mycket mer än så

    bokugglan@hotmail.se

    Jag har gillat på Facebook :)

    SvaraRadera
  12. Visste du att encyklopedin uppkom under medeltiden?
    Nu vet du i alla fall det...
    (Så kan det gå när man pluggar litteraturhistoria samtidigt som man läser bloggar :/)

    Om du inte förstått det så vill jag vara med i din tävling ^_^

    Pojkarna och Allison Hewitt, Tack! ;)

    vitgulstrumpa@hotmail.com

    http://vitgulstrumpa.blogspot.se/2012/09/manga-tavlingar-pa-gang.html

    SvaraRadera
  13. Grattis i förskott! Jag är gärna med och tävlar.

    Jag tänkte bjuda på ett citat från den briljante Sheldon Cooper i The Big Bang Theory: "If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?"

    Jag skulle vilja vinna Everblue och Tomorrow, when the war began

    kajsasbokblogg (a) gmail.com

    Jag har tipsat om tävlingen här: http://kajsasbokblogg.wordpress.com/2012/09/16/tva-utlottningstips/

    SvaraRadera
  14. Jag är med!

    Jag har en jättestor snigelfobi. Om någon typ säger "trampa inte på snigeln" så skriker jag.

    Vill jättegärna ha Everblue och Mycket mer än så :)

    mimmi.jacobsson@hotmail.com

    Och jag har skrivit om tävlingen här: http://minbokkista.blogspot.se/2012/09/tva-tavlingar-till-fortfarande-inte-hos.html

    SvaraRadera
  15. Jag är med!

    Idag var jag så extremt hungrig på matten + idag var det köttbullar (min favvo rätt). Och det var typ en timma kvar innan lunch. Så jag ritade köttbullar i mitt skrivhäfte och drömde mig in i köttbullarnas värld. :P

    Jag skulle vilja vinna Mycket mer än så och Everblue. :)
    Min mail: mowa_1999@hotmail.com

    Och jag har skrivit om tävlingen här: http://mowa99.blogspot.se/2012/09/tavling-hos-nellos-bokblogg.html

    SvaraRadera
  16. Jag är med!

    Okej något roligt.... ja nu vet jag :P Idag innan den sista lektionen så satt alla utanför klass rummet och väntade och några av killarna som alltid brukar säga/göra knasiga saker berättade ett skämt som nästan fick alla att dö av skratt eftersom dom gjorde så himla roliga gester också. I alla fall så löd skämtet så här
    Lille putte fick en hemmuppgift från sin fröken. Han skulle anteckna de första orden familjemedlemmarna sade till honom.
    - Imorgon är det din tur, Putte. Sade lärarinnan.
    Putte gick hem för dagen och gick in till sin mamma i köket, som stod och diskade. Putte skrämde henne så att hon tappade en tallrik.
    - Fan! Skrek hon. Lille putte antecknade ordet.
    Han gick in till sin pappa och började prata om vädret.
    - Håll käften! Sade hans pappa, som var upptagen.
    Putte antecknade och vandrade vidare till sin systers rum. Hon lyssnade på musik.
    - Na na na na. Hon nynnade till låten. Han antecknade det. Han gick in till sin lillebror.
    - Batman! Skrek han.
    Nästa dag i skolan var det Puttes tur.
    - Varsågod, sade lärarinan.
    - Fan! Sade Putte.
    - Vad säger du?
    - Håll käften!
    - Nu går du till rektorn!
    - Na na na na.
    - Vem tror du att du är?
    - BATMAN!
    Och just på det sista ordet alltså Batman så ställer sig en av killarna upp på en bänk och flaxar med armarna, vilket kanske inte annars skulle ha varit så komiskt om inte rektorn på skolan just gått förbi. Snacka om att killen blev röd i hela ansiktet, efter det så tror jag nog att han kommer ha lite koll innan han ställer sig upp och skriker BATMAN! över korridoren :P

    Jag skulle vilja ha De utvalda tankeläsaren och monstrets dotter om jag van =^_^=

    Jag tipsade om tävlingen på min blogg jennelies.blogg.se

    SvaraRadera
  17. Oj man kanske skulle säga en bok, i så fall säger jag De utvalda tankeläsaren eller egentligen kanske Everblue. Eftersom jag kanske ska få Monstrets dotter till jul, så antingen Tankeläsaren eller Everblue ^_^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man får säga två böcker. Kommer dra två vinnare som får två böcker var!

      Radera
    2. Jaha okej då säger jag väll De utvalda tankeläsaren och Everblue ^_^

      Radera
  18. Evelina Lindberg19 september 2012 14:00

    Hej! Jag är gärna med och tävlar. Har varken blogg eller Twitter så jag gillade din bloggsida på Facebook.

    Min text då? Jo, jag vill dela med mig av en text som står på baksidan av en bok, en text som alltid får mig att tänka till! Speciellt då sista stycket.

    "Jag tänker på hur obegripligt det är ibland när folk skaffar kompisar, hur man står där och undrar vad man har missat. Hur kommer det sig att alla andra verkar känna varandra redan?
    Men så ibland har det bara hänt utan att man ens försökt. Plötsligt har man vågat något som man inte trodde att man kunde, och man dog inte."

    (Kan hända att det bara är jag som verkligen tar till mig denna text då jag är en socialt missanpassad individ? Haha, jag vet faktiskt inte..)

    Är gärna med och tävlar om Bitterblue och Allison Hewitt is Trapped.

    /Evelina

    SvaraRadera
  19. Jag har en katt som heter Sonja. Hon har en mustasch. På riktigt. Eller nej, men hon har svarta fläckar precis under nosen som bildar en mustasch. Det har gjort att hon någon gång kallats Lill-Hitler. Hon är dock lite ängslig, väldigt mysig och söt på ett lite speciellt sätt (hon har ju faktiskt en mustasch) så smeknamnet blev en riktig krock med hennes personlighet. Nu kallas hon bara Sonja igen och hon och hennes mustasch försöker dagligen komma in genom min stängda garderobsdörr.

    Tipsat om tävlingen har jag gjort här:
    http://liberlibri.blogg.se/category/tips.html

    Om jag skulle ha turen att vinna skulle jag vilja ha Tankeläsaren och Monstrets dotter :) mejl: liberlibriblogg@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länken blev fel, så här ska det ju vara:
      http://liberlibri.blogg.se/2012/september/tavlingstips.html

      Radera
  20. Emelie Johansson20 september 2012 17:11

    Mitt favorit citat just nu är “Oh, we're playing nice now? Shall we have tea first? Brew up a nice pot of kiss-my-ass?” från The Iron King. Haha, det gör mig alltid glad och får mig på bra humör :D

    Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha Everblue och Allison Hewitt Is Trapped.

    mejl: kattungen_emelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. The lion king:
    Timon säger: Let me get this straight.You know her. She knows you. But she wants to eat him. And everybody´s okay with this?
    Timon och Pumba är bara så awesome! ;D

    Jag är med och tävlar då, förresten! :)

    Om jag vinner vill jag ha Mycket mer än så och Everblue
    mail-adress: rebecca.andersen@hotmail.com

    Har twittrat om tävlingen och taggat dig och din blogg!
    Hoppas på att vinna nu bara! :D

    SvaraRadera
  22. Jag är med! :D

    Citat från björnbröder, en film jag älskar för den är så rolig och även sorglig:
    Rutt: Åh jösses! Jag tror han har sett oss. Vad gör vi nu?
    Tuke: Agera som att vi inte är här.
    Rutt: Åh, ah, vi är inte här!


    Om jag vinner vill jag ha:
    Pojkarna och tomorrow when the war began

    Jag har även tipsat om tävlingen på min blogg!
    länk: http://twinlines.blogg.se/2012/september/tavlingar.html#comment

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, och min hotmail också ^^
      daniella.andersen@hotmail.com

      Radera
  23. Så roligt med en tävling och grattis! :)
    Tänkte bjuda på ett fint litet citat från Anna and the French Kiss: "Is it possible for home to be a person and not a home?"

    Om jag vinner vill jag ha: Tomorrow when the war began och Mycket mer än så :)

    Jag har tipsat om din tävling: http://bokmalen.blogg.se/2012/september/2-tavlingstips-min-turdag.html
    Min mejl: rebecca.grahn@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Grattis till ett år imorgon!
    En så rolig tävling. Skulle jag vinna vill jag gärna ha Tomorrow... och Allison Hewitt...

    Visste du att skorpioner kan klara sig utan mat i flera månader i öknen? (Vi läser världen i min klass just nu och då får man lära sig en massa såna här roliga saker :) )

    Jag gillar din sida på fb och har delat inlägget om tävlingen.

    /Mari
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Okej, jag vill vara med!
    Om jag vinner så skulle jag vilja ha Tomorrow when the war began och Everblue.
    BokrecensionerNu@gmail.com
    Ordet mustasch kommer från latinets mustacium som betyder "smidigt lager av extra mat"! Smidigt som attan minsann!
    Gillar från och med nu din blogg på fb!

    SvaraRadera
  26. Grattis till bloggens 1-årsdag!
    Jag vill gärna vara med.
    Om jag vinner vill jag gärna ha Tomorrow when the war began och Pojkarna.
    Nalle Puh är ju en klok björn så här kommer ett av hans ordspråk:
    "Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...