måndag 10 september 2012

Tomorrow when the war began - John Marsden (Bok + filmatisering)

Canon EOS 1100D
Okej, så den här recensionen kommer bli ganska annorlunda. Bara så ni är förvarnade. Jag köpte ju både den här boken och filmen för att jag skulle kunna göra en liten videorecension med diskussion kring boken/filmatiseringen men...

Läste jag boken? Ja.
Förstod jag någonting av den? Nej.
Varför förstod jag ingenting av den? Jag kunde inte koncentrera mig. Mina tankar bara vandrade iväg. Så det slutade med att jag bara typ skummade igenom hela.

Så jag kan tyvärr inte säga så mycket om den här, för jag läste den ju aldrig riktigt. Känns inte som att jag gillade sättet den var skriven på heller. Vet inte varför, men kunde bara inte fokusera när jag läste. Kan bero på att jag fortfarande är väldigt trött på den här typen av böcker. Var nog ingen bra tid att läsa just den här boken. Blev ju lite som med The Scorch Trials fast värre.

Så jag läste boken lite halvt, skummade vissa delar och sedan såg jag helt enkelt filmen istället.
Och wow!! Den gillade jag verkligen! Den var spännande och jag gillade karaktärerna. Fast jag störde mig lite på att Ellie och Lee blev tillsammans, jag var mer en Ellie/Homer-shipper. Tyckte inte att Ellie och Lee hade alls samma personkemi.

Så filmen är jag jätteglad att jag sett, men boken blev tyvärr ingen hit för mig, fick verkligen kämpa mig igenom den så den hamnar bland mina böcker som jag byter bort.  Så är det någon som är intresserad får ni gärna hojta till.

8 kommentarer:

  1. Har inte sett filmen...fan vad kass jag är!! =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte kass. Isåfall var jag med kass fram tills i förrgår. Haha.

      Radera
  2. Gud och det är en av mina favoritserier! haha, tänk vad olika man tycker :D

    SvaraRadera
  3. Synd att du inte gillade boken! Jag är väldigt sugen på att återuppta läsandet av den här serien, för jag bara älskar det jag har läst hittills. Och för övrigt gillar jag också Ellie med Homer mer än med Lee.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite tråkigt. Om jag inte varit så stressad över alla mina olästa böcker så hade jag säkert kommit in i den här bättre. Men jag fastnade bara inte.

      Radera
  4. Hej Nelly, denna kommentar har inget med detta inlägg att göra. Men jag ville ändå säga det här :) jättebra jobb med denna blogg, jag gillar denna blogg jättemycket och besöker den väldigt ofta :) dina recensioner är alltid väldigt bra och genomtänkta, gillar även dina videos :) so keep up the good work. Tack även för att du godkände min förfrågan på Goodreads :) Ha det så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket. Vad glad jag blir!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...