måndag 29 oktober 2012

Burned av Ellen Hopkins

Canon EOS 1100D


Titel: Burned
Författare: Ellen Hopkins
Förlag: Simon Pulse
Utgivningsår: 2007
Språk: Engelska
Antal sidor: 532

(Utläst den 17 oktober 2012)

Varning för spoilers!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:  
Raised in a religious -- yet abusive -- family, Pattyn Von Stratten starts asking questions -- about God, a woman's role, sex, love. She experiences the first stirrings of passion, but when her father catches her in a compromising position, events spiral out of control. Pattyn is sent to live with an aunt in the wilds of Nevada to find salvation and redemption. What she finds instead is love and acceptance -- until she realizes that her old demons will not let her go. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:

Älskade den här boken!!!
Gillade handlingen, även om den kanske inte var det mest intressanta någonsin. Dock var det annat som jag fastnade för. Vad kommer jag att förklara längre ner i recensionen.


Spänning/Fart:

Man ville veta hur det skulle gå för Pattyn, det gjorde det hela spännande. Att boken tog en helomvändning i slutet gjorde ju inte det hela mindre spännande. Fy vad arg jag blev!!! Kunde det inte bara ha fått bli bra?

K
araktärer:
Det var karaktärerna som fick mig att vilja fortsätta läsa. Jag kände verkligen med Pattyn. Jag ville verkligen att det skulle lösa sig för henne och OJ, vad jag avskydde pappan. Länge sedan jag avskytt en karaktär i en bok så mycket som i den här.

Skrivsätt:

Älskade skrivsättet!!! Älskade att boken var skriven på vers. Måste läsa fler böcker av
Ellen Hopkins NU!


Sammanfattning och betyg:

Jag älskade verkligen den här boken SÅÅÅ mycket, men blev så arg i slutet. Fy sjutton!!! Kunde inte sluta tänka på den efter att ha läst ut den. Älskade även sättet den var skriven på. Så självklart blir det fem tassar till Burned!




4 kommentarer:

  1. Kul att du gillade nu blir jag ännu mer pepp på Identical som jag har hemma av henne ^^

    SvaraRadera
  2. Åh, den här blev jag jättenyfiken på nu. Den hamnar nog på julklappslistan!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...