lördag 27 oktober 2012

Trick or treat?

Hallå där i höstmörkret. Halloween närmar sig ju med stormsteg så nu undrar jag vad ni läser nu så här i skräcktider. Själv är jag jättesugen på att få mig en del tips på härligt rysliga böcker att krypa ner i soffan med.

Själv läser jag ju som ni ser till höger Varsel av Stephen King. Som dock går EXTREMT segt. Har nog hållt på att läsa den i ett halvår nu. Planerar även att läsa Maratonmarchen, som jag hoppas är mindre seg. Även The Replacement av Brenna Yovanoff ligger bra till att bli läst inom kort.

Annars fortsätter jag att lovorda Audrey Niffeneggers absolut strålande mästerverk Själens osaliga längtan. Den har den där lågmälda fantastiskt småkusliga stämningen som passar så perfekt nu i höstmörkret. LÄS, LÄS, LÄS!

Så vad läser ni nu i Halloween-tider? Berätta och ge mig gärna tips på vad jag borde läsa nu!
Ser fram emot massor med rysligt (haha) bra tips!



4 kommentarer:

  1. Jag läser John Ajvide Lindqvists "Låt den rätte komma in" och ska även läsa "Kyrkogårdsboken" av Neil Gaiman :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...