söndag 21 oktober 2012

Lässtatus, temaläsning, går segt just nu + fråga.

Som jag nämnde i mitt förra inlägg så går det mesta rätt segt just nu. Hittar inget direkt flyt i varken läsning eller bloggande. Temaläsningen går också extremt långsamt, läste dock ut Shiver idag så det var ju bra. Men annars går det segt tyvärr. Blir nog tvungen att skjuta fram nästa tema eftersom varulvstemat lär ta mycket längre tid än vad jag hade räknat med.

Har inte börjat läsa Nightshade än...

Canon EOS 1100D


Kom också att tänka på idag att det fasen inte är långt kvar till jul. Yay!! Vilket leder fram till min fråga. För under december vill jag läsa juliga böcker. Men så slog det mig... finns det ens några juliga böcker? Letar främst efter YA och chick-lit. Lättsamma, mysiga böcker med julstämning.

Den enda jag vet om och har läst är Dash and Lily's book of dares. Vet ni några andra?


18 kommentarer:

  1. Om du hittar/får tips på juliga böcker; skriv gärna ett inlägg om dem sen! :) Jag letar också efter det! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det kan jag göra.

      Radera
    2. Jag vill också ha tips på julböcker så vore toppen om du gjorde en lista, om du får ihop några böcker! :)

      Radera
    3. Än så länge har jag inte fått ihop några.

      Radera
  2. Definitivt Den glada helgen, av Patrick Dennis! Den har några år på nacken (eh, cirka 50 när jag tänker efter...), men när det kommer till absurda julskildringar är det svårt att slå den :)

    /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... okej, ska kolla upp den.

      Radera
  3. A Christmas Carol av Charles Dickens är väl en julklassiker :) Inom YA har jag inte så stor koll jag heller. Men Let It Snow med berättelser av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle är en jag har i bokhyllan och tänkt läsa i jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice! Let it snow vill jag läsa.

      Radera
  4. Hojta om du kommer på, eller skriv ett inlägg om det :) KLart man vill ha allting julig i december, både serier böcker och filmer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Jag kommer att skriva ett inlägg om det senare.

      Radera
  5. Jag har tänkt samma sak som du, att ha lite juligt tema på böckerna jag läser i december. Kommer bli så lätt att komma i julstämning då! :D
    Jag har tänkt läsa A Christmas Carol av Charles Dickens och Christmas at the Cupcake Cafe av Jenny Colgan (en uppföljare på The Cupcake Cafe). Sen vet jag inte.. Är osäker på Dash and Lily's book of dares för jag blev så besviken på Nick & Norah :/
    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag ska nog inte läsa A christmas Carol för jag känner inte för att läsa klassiker just nu. Letar efter mer modern litteratur.

      Radera
  6. Jag satt hela söndagen och letade efter chicklit med jultema, men det var näst intill omöjligt att hitta någon bra. De där handlingen verkade intressant visade sig inte handla så mycket om jul ändå.. Så det slutade med "Let it snow" som nämndes ovan, men då var den såklart slut på adlibris :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ånej, vad tråkigt. Verkar inte vara så lätt att hitta någon bra julig bok.

      Radera
  7. Oj, svårt att komma på juliga böcker! Finns ju en del Harlequin böcker med jultema och även några gamla, goda Kittyböcker :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser inte Harlequin-böcker, de har för dåligt rykte för min smak haha

      Radera
  8. Jag är nyfiken på Stephen Emonds "Winter Town" som kommer som pocket precis till jul.
    http://www.stephenemond.com/winter-town/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset. Ska kolla in den!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...