fredag 12 oktober 2012

Själlös av Gail Carriger

Canon EOS 1100D
Titel: Själlös
Författare: Gail Carriger
Serie: Parasol Protectorate
Förlag: Styxx Fantasy
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 364

(Utläst den 6 oktober 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Att vara Alexia Tarabotti i det viktorianska London är inte det lättaste. För det första har hon ingen själ. För det andra är hon redan tjugofem år och fortfarande ungmö ett faktum som inte blir bättre av att hon är rejält kurvig, frispråkig och värst av allt halv­italienska. Men detta är bara början på Alexias problem. Döda vampyrer, alldeles för stiliga varulvar och hemliga sällskap är snart vardagsmat och frågorna hopar sig: Är hennes själlösa förmågor verkligen en tillgång? Vem är fienden egentligen? Och viktigast av allt: Finns det te?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Tyckte om handlingen jättemycket! Gillar verkligen steampunk-genren. Blev sugen på att läsa fler faktiskt!

Spänning/Fart:
Väldigt underhållande men tog lite tid innan jag kom in i boken och farten tycker jag inte är jättehög. Ibland hade jag velat att handlingen skulle ha varit lite mer actionfylld. Dock blev jag förvånad över att den innehöll så mycket erotiska inslag. Det var inget som jag var beredd på.

Karaktärer:
Gillar Alexia väldigt mycket som karaktär, kul också att läsa om någon som är lite mer i min egen ålder istället för alla 17-åringar som det brukar vara.

Skrivsätt:
Gillar Gail Carrigers sätt att skriva. Inte så hög fart, men ändå underhållande och humoristiskt.

Sammanfattning och betyg:
En bra bok som jag rekommenderar varmt! Ser fram emot att läsa fortsättningen. Måste beställa den så fort jag har lite mindre olästa böcker. Lite svårt med betygsättningen då jag pendlar mellan en trea eller en fyra. Men får nog bli en fyra iallafall.



Tack till Styxx Fantasy för rec-exet.

2 kommentarer:

  1. Fick Chanslös som recex igår häromdagen, fast jag har inte läst Själlös än, men vill väldigt gärna!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...