söndag 11 november 2012

Böcker med lite julstämning.

Skrev ju för ett tag sedan om hur jag letar efter böcker med lite julstämning inför december, och upptäckte  ju då att jag ju är långt ifrån ensam om att leta efter den här typen av böcker. Nu har jag letat lite på Goodreads och hittat ett helt gäng med mysiga böcker att kura ner sig i soffan med. Dock tycks de enda jag hittar vara chick-lit, verkar inte finnas så många andra genrer som har anammat böcker med julstämning. Inte för att det gör mig nåt, jag älskar chick-lit men jag vet ju att det inte är alla som gör det.






Här finns ännu fler förslag.

Ni får jättegärna dela med er av era tips. Om ni vet några mysiga böcker att läsa i jul som kanske inte är chick-lit.

Avslutningsvis vill jag också tipsa om en tävling som Louise håller i.

12 kommentarer:

  1. Jag läser mest deckare och måste vara svårt att få in den mysiga julstämningen i den historien ;)

    SvaraRadera
  2. Det var många år sedan jag läste någon bok med julstämning i juletider. Dags att återuppta traditionen igen tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättemysigt. Jag gjorde det förra året! Rekommenderas!

      Radera
  3. Jag ska ha julkalender i år på bloggen, där jag lottar ut en bok med julstämning. Så på min blogg kommer det i december tipsas om 24st böcker med julkänsla så om du håller utkik där så kommer det lite gott och blandat (dock även där en del chick-lit, det är svårt att hitta i andra genrer minsann)! Det går att anmäla sig redan nu om du skulle vilja ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt. Jag ska absolut vara med!

      Radera
  4. Ungdomsboken Dash och Lilys utmaningsbok är en julig bok om du vill ha något annat än chick-lit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag läst. Gillar den väldigt mycket.

      Radera
  5. Naw vilket mysigt tema! Jag har inte heller läst så många böcker som utspelar sig just under julen, det är bara "Dash and Lily's book of dares" som jag kan komma på faktiskt ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...