lördag 24 november 2012

Bokbloggsjerka 23-26 november

Sorry att jag varit så dålig på att uppdatera senaste tiden. Livet kom emellan, tar en j-la tid att jobba heltid och samtidigt pussla ihop att hinna söka nytt jobb och få tid för sin familj däremellan. Pust!

Nu dags för veckans jerka. Var ju ett tag sedan nu igen, men here we go!
Om du inte vet vad en jerka är, läs mer här!

Lista 10 författare som du håller som favoriter just nu. Naturligtvis gör det ingenting om du även nämner den bok du värdesätter högst av var och en.


Orkar inte nämna en bok för alla författare, men gör det ibland då jag kommer på någon bok som faktiskt var speciellt bra.

1. John Green - The Fault in our stars
2. J.K Rowling - Harry Potter!!!!
3. Meg Cabot
4. Lucy Dillon - Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
5. Audrey Niffenegger - Själens osaliga längtan
6. Stephanie Perkins - Anna and the french kiss
7. Marian Keyes - Sista chansen
8. Sarah Dessen - Mitt perfekta liv
9. Cassandra Clare
10. David Levithan

18 kommentarer:

  1. Massor av bra tips :) Tack
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Själens osaliga längtan vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera
  3. Lucy Dillon har jag faktiskt tittat lite på, det låter som något jag skulle kunna gilla.

    SvaraRadera
  4. Har bara läst J.K Rowling och hennes Harry Potter-böcker från din lista. En stor favorit :)

    SvaraRadera
  5. Marien Keyes skriver härliga böcker. Harry Potter har jag aldrig läst bara sett på film. Borde verkligen läsa böckerna också. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar och även uppföljaren har jag precis fått hem från Adlibris. Skall bli spännande att läsa.

    SvaraRadera
  6. Så många bra böcker i din lista :))

    SvaraRadera
  7. Har faktiskt bara läst Harry Potter på din lista.

    SvaraRadera
  8. Många bra författare där på den listan :) Har du förresten skrivit ett inlägg om min tävling än? Har inte sett något och undrade bara om jag missat det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har missat det :-)
      Jag tyckte din tävling passade ihop med det här inlägget så jag länkade till den här:
      http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2012/11/bocker-med-lite-julstamning.html

      Radera
    2. Se där! Det hade jag totalt missat :) Men vad bra, då har jag koll på läget igen :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...