fredag 9 november 2012

Bokbloggsjerka 9-12 november

Nu hände det igen. Jobbet tog över mitt liv. Läsningen och bloggandet blir verkligen lidande alltså. Men blir väl så när man jobbar heltid.

Något annat som inte blivit av på ett tag är mitt deltagande i Annikas bokbloggsjerka. Så tänkte att det kanske kunde vara dags igen. Var ju evigheter sedan sist.

Här är helgens fråga:

Har du en ”guilty pleasure” eller en favorit som eventuellt kan förvåna oss jerkare?

Tyckte den här frågan inte var helt lätt att svara på då jag faktiskt inte kunde komma på någon just nu. däremot kommer jag på många guilty pleasures som jag haft när jag var yngre.

Bland annat så ÄLSKADE jag verkligen Danielle Steel. Ja, faktiskt. Hade hur många böcker av henne som helst i de tidiga tonåren. Men sedan tröttnade jag och nu har jag inte enda kvar. Min favorit var nog en som handlade om Titanic. Var nog ungefär i samma veva som storfilmen hade premiär. Jag hade en riktig fascination med just detta osänkbara fartyg.

Nu på senare år var det faktiskt länge sedan jag hade någon bok som jag typ skämdes för att läsa. Jag skämdes väl dock lite när jag tog upp mina gamla tvillingböcker för typ ett år sedan. Det var faktiskt lite pinsamt.



10 kommentarer:

  1. har också läst de flesta böcker av Danielle Steel. Har faktiskt fortfarande några kvar.

    SvaraRadera
  2. Danielle Steel är faktiskt en författare som jag helt missat att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får väl prova. Är dock inte säker på att jag skulle gilla hennes skrivsätt nu längre som vuxen.

      Radera
  3. De enda tvilling-böcker jag kommer ihåg var Wahlströms "Tvillingdeckarna" om två rödhåriga norrländska pojkar. Men det var nog inte dessa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, detta är tvillingarna på Sweet Valley High!

      Radera
  4. Jag är också en av dem som missat Danielle Steel, kanske får låna en bok någon gång och se vad det är för något :)

    SvaraRadera
  5. Denna Danielle Steel genomsyrar verkligen veckans jerka.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...