söndag 18 november 2012

Jag är tillbaka, lässtatus m.m.

Nu är jag äntligen tillbaka. Har ni saknat mig? Äsch, ni har nog överlevt.

Jag mår mycket bättre nu. Var på en jobbintervju förra veckan som kändes väldigt bra så efter det har allting börjat kännas mycket bättre. Dock åkte jag på förskylningen från helvetet i fredags så har nog behövt lite paus från allt iallafall.

Tänkte uppdatera lite om min lässtatus för tillfället.
Kan ju börja med att säga att läsningen överlag just nu går fruktansvärt trögt. Har knappt läst någonting alls. Vilket betyder att jag absolut inte kommer att hinna med varulvstemat under november heller. Har helt enkelt inte så mycket lust att läsa överhuvudtaget. Så blir nog tvungen att skjuta fram detta tema ännu längre fram. Får se om jag klarar det under december...

Året går ju mot sitt slut så hur går det med alla utmaningar för 2012?

Klicka här för att se hur jag ligger till.

Många utmaningar går ganska bra medan jag ligger lite efter i andra.

Vad läser jag just nu då?
Jag läser ju Nightshade, men temat går ju som sagt oerhört segt just nu. Har ingen lust att läsa varulvsböcker alls. Men jag ska försöka, har knappt läst nåt alls i den. Sedan läser jag ju Varsel som jag har hållt på med i typ ett halvår.

Så eftersom läsningen just nu går så j-la segt så fick jag ett mystiskt infall för några dagar sedan.

Canon EOS 1100D

Ser ni vad jag läser? Jodå så att eh... jo jag läser den där porr-boken på Letton just nu. Jag skyller på Tessan, haha. Vet inte riktigt vad jag tycker om den dock. Men just nu är jag redo att läsa nästan vilken bok som helst som kan få mig att få tillbaka lässuget.

Någon mer som hamnat i en sån där jobbigt lässvacka eller är det bara jag? Vad läser ni just nu?
Berätta!


14 kommentarer:

  1. Jag har precis kommit ur min svacka och läser, läser, läser för fullt. Just nu läser jag tre böcker samtidigt och när en är klar börjar jag på en ny. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt när man kommer ur svackor. Älskar när man verkligen vill och längtar efter att läsa. Det är så det ska va.

      Radera
  2. Ha inte för höga krav på dig själv Nelly :) Du har haft ett fantastiskt läsår hittills (såg att du ligger på 95/100 böcker på goodreads! Bra gjort!)
    Som du själv skrev på utmaningar så ska läsning vara lustfyllt, men jag förstår att du saknar läsningen!

    Jag tror att det är en skitbra idé att läsa Fifty shades of Gray. Jag har inte läst den själv, men har förstått att den är lätt att läsa och skapar ett beroende efter mer :)
    Hoppas du kommer igång snart, det är alltid kul å läsa vad du tycker om olika böcker!
    Stor kram!
    Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Vad gullig du är! Absolut, läsning ska vara lustfyllt. Blir jobbigt dock när man har så otroligt många olästa böcker... man vill ju läsa alla samtidigt och så slutar det bara med att man blir stressad.

      Fifty shades är lättläst så det är bra. Jag behöver lättlästa böcker just nu. Sedan om den är så bra vet jag inte, men som sagt lättläst.
      Kram

      Radera
    2. Jag känner igen det där.. Och sen köper man hem ännu fler böcker och blir ännu mer stressad :)
      Drömmen skulle vara att ha läsandet som "jobb", då skulle man ha mer tid för det ;)

      Radera
  3. Jag läser inte heller så mycket nu, förutom kurslitteratur då.. beror mest på att jag kommit in i en stick och virk-period! Tar ju tid det med :) Hoppas det går över snart för dig och grattis med jobbintervjun :)

    SvaraRadera
  4. Hade en lässvacka som jag skrev om på bloggen senast igår.
    Det här med att skriva om sin lässvacka hjälpe mig i alla fall, för idag känner jag att läslusten kommit tillbaka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad bra. Hoppas att det blir så för mig med!

      Radera
  5. Jag är själv också inne i en liten svacka, men ääääh. Läser de bäcker jag vill läsa liksom. Och ja, Christian Grey är bra att läsa om fastän man inte gillar han så mycket i första halvan av första boken. Men det blir bra. Jag hoppas att du kommer gilla den. Men ha nu inte för höga förväntningar för då kanske du blir besviken. Och välkommen tillbaka!!! :) Du har varit saknad här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra. Att läsa de böcker man vill läsa. Det gör inte riktigt jag. Jag läser mer de böcker jag BORDE läsa.

      Vet inte riktigt vad jag tycker om Fifty shades. Har lite svårt för att den inte har direkt nån handling. Handlar ju liksom bara om en sak så det gör att jag inte är jättepositiv.

      Tack!

      Radera
  6. Jag tror att en lässvacka är påväg så gör allt i min kraft för att stoppa den ;) läser Miss Peregrine's home for peculiar children, tips!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...