måndag 5 november 2012

Tag: This or that?

Bästa Pia från Bookrelated och bästa Tessie från tessansbokblogg.se har taggat mig till att göra denna tag. Tack brudar, självklart är jag inte sen med att svara! <3

01. Ljudbok eller bok i handen?
+ Definitivt bok i handen. Jag älskar att kunna bläddra i en fysisk bok. Ljudböcker har aldrig riktigt varit min grej. Jag börjar bara tänka på annat istället för att lyssna.


02. Pocket eller inbunden?
+ Gillar båda. Fast bäst är nog kartonnage och så låter det roligt när man säger det. Jag tycker att kartonnage är ett roligt ord. Har svårt för dust jackets som inbundna böcker har. Gillar även danskt band. Det blir oavgjort på den här frågan. Eller så säger jag kartonnage fast det inte finns som alternativ. Jag gillar att vara rebellisk.


03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
- Påhittat. Jag gillar att fly från verkligheten. Simple as that.


04. Harry Potter eller Twilight?
+ Harry Potter. Lättaste frågan hittills.


05. Fantasyvärld eller vår värld?
+ Är inget superfantasy-fan så jag borde väl säga vår värld, men samtidigt läser jag ju för att komma bort från verkligheten så den kanske får bli fantasyvärld iallafall. Äsch, jag vet inte. Oavgjort igen.


06. Kindle, iPad eller annat?
+ En vanlig bok tack.


07. Låna eller köpa böcker?
+ Köpa böcker. Jag har ett ägandebehov. Jag gillar inte att lämna ifrån mig böcker jag gillar. Slutar alltid med att jag köper iallafall.


08. Bokhandlar eller online?
+ SF-Bokhandeln, Adlibris, Pocket Shop och Amazon.


09. Ensamstående bok eller trilogi?
+ Blir oavgjort även här. Gillar båda, beror på historien.


10. Tjock bok eller kort bok?
+ Jag gillar inte tegelstenar så jag säger nog kort bok här.


11. Romans eller action?
+ Romance for sure!


12. Mysa under en filt eller steka i solen?
+ Mysa under en filt helt klart. Älskar att gosa ner mig i soffan med massor av te och böcker!


13. Varm choklad eller latte?
+ Hallå, te!!!? Varför är inte det  ett alternativ? Vägrar svara på frågan i protest. HA! Så det så!


14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
+ Både och, jag läser alltid recensioner men i slutändan så blir det alltid så att jag bildar mig en egen uppfattning.


 Jag skulle vilja tagga Bella från bellasbokblogg och Anna från boktycke. Dock inget måste så klart, men vill ni, så kör hårt!

12 kommentarer:

  1. Hahaha, du är för söt!! Och ja, jag håller med dig. Varför är inte te ett alternativ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, VARFÖR?? VARFÖR?? VARFÖÖÖÖÖR? Verkar jag upprörd? Nädå, inte alls. Jag är lugn. Som en filbunke.

      Nu ska jag gå och dricka te.

      Radera
  2. Kul att bli taggad, ska lägga upp svaren imorgon :) Håller med om att te borde vara ett alternativ :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe! Det borde det. Seriöst!

      Radera
  3. Åh så roligt! Svaren kommer under morgondagen :D

    SvaraRadera
  4. Kartonnage är ju ett jätteroligt ord! Tack för att du uppmärksammade mig på detta faktum. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag är lite knäpp men jo jag tycker det är ett lite konstigt/roligt ord.

      Radera
  5. Ny att kommentera här, men såg att två av mina favvo-författare var med på din 'header'dvs Bronte och Austen. Ska kika in med jämna m-rum...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul hoppas du gillar min blogg!

      Radera
  6. åh, älskar dessa! tror jag måste fixa den till min blogg också. så kul att svara ! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...