söndag 4 november 2012

Tävlingsdags igen!

Nej, jag tröttnar aldrig på att ha tävlingar här på bloggen och då jag nu verkar lyckas byta bort ett par av mina böcker så tyckte jag att det denna gång kunde vara på sin plats med en tävling. Blir två separata tävlingar denna gång. Ni kan vara med och tävla om två böcker.



Häromdagen fick jag för mig att jag skulle köpa Mitt perfekta liv av Sarah Dessen igen. Bytte bort den tidigare, men ångrar det nu då jag insett att jag faktiskt gillar Dessen bättre på svenska så därför tänkte jag tävla ut min engelska upplaga här på bloggen. Så ja, nu kan ni vinna den. Den är ny och oläst.

Jag tävlar också ut Maratonmarchen av Stephen King, för jag ska samla på storpocketutgåvorna istället. Den här är dock begagnad, men ändå i väldigt fint skick och den här utgåvan är svår att få tag i. (Var därför jag köpte den från början.)

Det ni behöver göra om ni vill vinna är att ge mig ett boktips. Berätta om en bok som du tycker att jag bara inte får missa och varför! Detta är alltså det enda du behöver göra. Jo, och att bo i Sverige. Och du behöver även lämna din mailadress så att jag kan kontaka dig om du vinner. But that's it.

Den med mest intressant boktips och bäst motivering vinner! Det är alltså två separata tävlingar, så du kan välja att vara med och tävla om bara den ena boken. Eller om du vill tävla om båda. Skriv vilken bok/böcker du vill tävla om i din kommentar. Så, ja det kan bli så att det blir samma vinnare till båda böckerna.

Jag vill ha ditt tips och motivering före den 12 november.
Vinnaren avslöjas dagen efter, alltså den 13 november. (Ni har alltså inte så jättelång tid på er.)


Sprid gärna denna tävling vidare. Kul om så många som möjligt vill vara med!

Lycka till!!
Tävlingen är avslutad!

9 kommentarer:

  1. Jag är gärna med och tävlar om King-boken! :D

    En bok som jag rekommenderar till i princip alla är Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Den är så himla sjukt bra att jag vet inte var jag ska börja för att motivera dig till att läsa den. Den är rolig, inspirerande, berörande och bara så himla klockren. Det bästa med Caitlin Moran är att hon inte dömer någon. Jag var lite rädd i början att hon skulle vara lite av en extrem feminsit, men där hade jag verkligen fel! Under läsandets gång får höra hennes åsikter men man märker att man behöver inte tycka som just henne utan båda delar är helt rätt. Mitt exemplar går just nu runt bland mina vänner för att läsas och verkar ta ett tag innan jag får tillbaka den ;D

    Min mail: bellasbokblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag vill vara med och tävla om The truth about forever av Sarah Dessen :D

    Boken jag älskar att tipsa om är Unearthly av Cynthia Hand eftersom jag älskar den. Den har en bra handling, den är spännande, bra karaktärer och ja, underbar helt enkelt. Den är på lite över 400 sidor och på engelska och jag läste ut den på en dag vilken jag tycker säger rätt mycket om hur bra den är.

    Mail: johanna.kaspersson@home.se

    SvaraRadera
  3. Nelly my lady, har självklart tipsat om din fina tävling på min blogg nu. Jag är gärna med och tävlar om King-boken för den verkar vara intressant!


    Mitt boktips får ju bli FEMTIO NYANSER AV HONOM då. Det är en bra bok. Antingen så gillar man inte den eller så älskar man den. Jag älskar. Gud vad jag älskar. Tyvärr är den utlånad just nu. Farmor läser den. Ja, du hörde rätt. Farmor läser den. Träffade henne igår och än så länge älskade hon "porris-boken" som hon kallade den, haha. Det är en enkel bok med mycket lyx, romantik, problem och sex. Och böckerna är riktigt roliga ibland. Mejlen som skickas mellan huvudkaraktärerna är något bland det roligaste jag läst. Jag ligger bokstavligt talat och skrattar högt. Sen kan det också bero på att jag är lite småkär i Christian Grey. Och nej, jag är inte inne på BDSM om man nu skulle undra det. Och nej, jag gillar inte hans kontrollbehov (bara ibland). Och ja, han knyter henne med en slips, sätter bindel för hennes ögon, smiskar henne på gumpen...men mycket farligare än så är det inte. Det var som jag läste på en annan blogg: "Och sexet? Kanske är det här vad man kallar avancerad sex i USA, men här hemma i Norden har vi knullat såhär sedan urminnes tider. Vi brukar kalla det fredagsmys". Team Anastasia Steele. Finns där inga teams för denna bok? Haha. Joina mig och Femti, Nelly! ;D

    SvaraRadera
  4. Jag vet att du gillar chick-lit och därför tycker jag att du borde läsa Sophie Kinsella, inte shoppaholic serien utan de andra böckerna, mina hemligheter är riktigt bra, även karriär och köksbesvär, äsch läs alla hennes fristående böcker dem är så fantastiska roliga!

    Om jag vinner så vill jag ha Dessen boken :) bokparadis[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Åh jag har velat läsa Maratonmarschen på svenska i flera år! Jag vill verkligen vara med i tävlingen!

    Mitt boktips till dig är Marley & jag av John Grogan. Jag vet att du nyligen skaffat hund, och i den här boken misstänker jag att du så kommer känna igen dig i många hundägarsituationer. Det är dessutom en helt otroligt gullig hund som man bara älskar av hela sitt hjärta. Dessutom är den väldigt lättsmält och mysig att läsa, perfekt eftersom jag vet att du gillar mysig chick-litt. Den här har lite samma sorts språk. Hoppas du tycker om den!

    nea_f@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Oj vad svårt när jag inte följt din blogg så länge så är jag ju inte riktigt med vad du har läst och inte, men [Sophie Kinsella - Mina hemligheter] är en bok som jag direkt jag ser den bara känner "ja men den här boken tyckte jag om" :)

    Jag vill vinna Dessen :) eftersom King redan står bland de lästa böckerna i min bokhylla.

    plexiglasbubbla[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Åh va kul! Ska klura lite på tips och motivering så återkommer jag! =)

    SvaraRadera
  8. En bok som jag vill rekommendera är Diana Gabaldons Främlingen. Det är den första boken i en serie på 7 böcker. Jag läste de 4 första för några år sedan och fullkomligt älskade dem. Jag tycker att det är en bra blandning av tidsresande, romantik och historia. De utspelar sig i Skottland efter andra världskriget, men huvudpersonen hamnar i 1700-talets Skottland med allt vad det innebär med klankrig med mera...

    Om jag mot all förmodan skulle vinna är jag gärna med och tävlar om båda böckerna.

    /Mari
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag är med och tävlar om båda :)

    En bok som jag precis läste ut är Looking for Alaska av John Green. Med tanke på att du tyckte om The Fault In Our Starts tror jag du kommer gilla även den här också. Språket är väldigt vackert och boken får en verkligen att tänka till över saker och ting. Boken handlar om Miles som börjar på en ny skola. Där träffar han Alaska, en tjej som han direkt inser att han tycker om. Looking For Alaska handlar om vänskap, kärlek och livet. Det var en bok som absolut inte lämnade mig oberörd. Samtidigt som bokens tema är allvarligt fick den ändå mig att skratta många gånger.

    christina.zhou.95@gmail.com

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...