söndag 25 november 2012

The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin

Canon EOS 1100D

Titel: The Unbecoming of Mara Dyer
Författare:
Michelle Hodkin
Förlag: Simon & Schuster Children's publishing
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 452


(Utläst den 10 november 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
 
Mara Dyer doesn’t think life can get any stranger than waking up in a hospital with no memory of how she got there.

It can.

She believes there must be more to the accident she can’t remember that killed her friends and left her mysteriously unharmed.

There is.

She doesn’t believe that after everything she’s been through, she can fall in love.

She’s wrong.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:

Oj, var ska jag börja?
Den här boken är förvirrande och spännande och ja, förvirrande... men på ett bra sätt eftersom jag älskar psykologiska thrillers. Jag gillar när man inte riktigt vet vad man ska tro.
Tyckte väldigt mycket om början, man sögs in i handlingen och ville verkligen veta vad som hände när byggnaden rasade.


Spänning/Fart:
Men tyvärr så tappade jag intresset i mitten av boken. Saker och ting blev nästan lite för förvirrande. Men slutet - WHOA!! Så det var lite berg- och dalbana. Boken började väldigt bra för att sedan bli lite seg och för luddig för att till sist bli jättespännande igen.


Karaktärer:
Jag gillade karaktärerna. Jag gillade Mara och jag gillade Noah. Jag gillade dock inte Noah i början men efter ett tag så tyckte jag att han påminde lite om Jace från The Mortal Instruments. Say no more liksom.

Skrivsätt: Jag tyckte om Michelle Hodkins skrivsätt, dock så tyckte jag som sagt att det blev lite väl förvirrande ibland.

Sammanfattning och betyg:
En väldigt spännande bok som dock blev lite väl förvirrande ibland. Men jag kommer definitivt att beställa tvåan när det är dags för en ny bokbeställning. Hade jag inte tappat intresset i mitten så hade det kanske kunnat bli en femma i betyg, men en fyra är ju inte fy skam det heller.




En ursnygg boktrailer. Kolla in den här! GRYYYYM!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade den också väldigt mycket med tycker kärlekshistorien fick ta lite väl mycket plats tyvärr :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om också.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...