tisdag 13 november 2012

Vinnarna!

Det var inte så jättemånga som deltog i min tävling vilket betyder att oddsen för att vinna var ganska höga denna gång.

Ni skulle ge mig ett boktips och motivera varför jag skulle läsa just DEN boken. Jag fick några jättebra tips faktiskt så det tackar jag för.

Men det var två tips och motiveringar jag föll lite extra för och det var dessa två:

#1. "Mitt boktips får ju bli FEMTIO NYANSER AV HONOM då. Det är en bra bok. Antingen så gillar man inte den eller så älskar man den. Jag älskar. Gud vad jag älskar. Tyvärr är den utlånad just nu. Farmor läser den. Ja, du hörde rätt. Farmor läser den. Träffade henne igår och än så länge älskade hon "porris-boken" som hon kallade den, haha. Det är en enkel bok med mycket lyx, romantik, problem och sex. Och böckerna är riktigt roliga ibland. Mejlen som skickas mellan huvudkaraktärerna är något bland det roligaste jag läst. Jag ligger bokstavligt talat och skrattar högt. Sen kan det också bero på att jag är lite småkär i Christian Grey. Och nej, jag är inte inne på BDSM om man nu skulle undra det. Och nej, jag gillar inte hans kontrollbehov (bara ibland). Och ja, han knyter henne med en slips, sätter bindel för hennes ögon, smiskar henne på gumpen...men mycket farligare än så är det inte. Det var som jag läste på en annan blogg: "Och sexet? Kanske är det här vad man kallar avancerad sex i USA, men här hemma i Norden har vi knullat såhär sedan urminnes tider. Vi brukar kalla det fredagsmys". Team Anastasia Steele. Finns där inga teams för denna bok? Haha. Joina mig och Femti, Nelly! ;D"

#2. "En bok som jag precis läste ut är Looking for Alaska av John Green. Med tanke på att du tyckte om The Fault In Our Starts tror jag du kommer gilla även den här också. Språket är väldigt vackert och boken får en verkligen att tänka till över saker och ting. Boken handlar om Miles som börjar på en ny skola. Där träffar han Alaska, en tjej som han direkt inser att han tycker om. Looking For Alaska handlar om vänskap, kärlek och livet. Det var en bok som absolut inte lämnade mig oberörd. Samtidigt som bokens tema är allvarligt fick den ändå mig att skratta många gånger. "

Ni vet vilka ni är! Ni har alltså vunnit varsin bok. Grattis!
Jag gillade även Neas tips om Marley & jag. Blev jättesugen på att läsa den. Hade jag haft ett tröstpris så hade du fått det.

Mail till vinnarna kommer inom de närmsta dagarna. Har bara absolut fullt upp just nu, men lovar att ni har ett mail senast fredag.


3 kommentarer:

  1. LÄGG ÄGG I FARFARS SKÄGG! Jag vann!! Woho!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde du, grattis Tessan!

      Radera
  2. Så dumt att jag glömde, var för mycket i skolan så blev inte att jag skrev nåt tips. Synd!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...