fredag 28 december 2012

Cover change.

Förlåt att det varit lite dött här på bloggen de senaste dagarna. Blir ju så när man är mitt uppe i julmys och släktträffar. Kommer att komma en Book Haul med julböckerna om någon dag när jag hinner filma en ny video. Men tills dess får ni ha lite tålamod, har inte hunnit skriva några recensioner heller trots att jag har läst ut ca tre böcker de senaste tre dagarna. Men, men det kommer väl så småningom det också...

Idag surfade jag in på Adlibris för att kolla upp den här boken som jag varit sugen på länge.


Så himla fin. Stilrent och snyggt omslag.


Men vad möts jag av när jag söker på boken? Att de har bytt omslag på de häftade böckerna. Så nu finns den här nyutgåvan istället i inbundet och häftat.


Skitfult och ser ut som vilken annan YA som helst.

Såg även att det ska komma en häftad variant som ser ut så här.



Inte heller särskilt snyggt. Iallafall långt ifrån så snyggt som det första omslaget.



Usch, vad besviken jag blev. Älskade ju verkligen det första omslaget. Men blir väl till att köpa inbundet isåfall. Har verkligen tröttnat helt och hållet på alla jävla förlag som byter omslag på böcker hela tiden. Är så less! Orkar snart inte bry mig längre. Varför bryr jag mig ens om att ha fina omslag liksom? Ska börja köpa de fulaste omslag jag kan hitta nu istället, för att jag är så less. (Eller kanske inte.)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nä, blir jättesur på det här. Tyckte ju så mycket om det första.

      Radera
  2. Jag kan inte förstå att de bara byter hela tiden... Och ingenstans har jag sett att någon förlagsmänniska kommenterat ilskan som sprider sig på bokbloggarna - bryr de sig inte, fattar de inte? :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt vad jag undrar också. Är det inget förlag som bryr sig? Nu gäller ju detta oftast amerikanska förlag så jag vet inte. men konstigt att ingen har kommenterat detta. Eller har alla förlag missat det?

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...