onsdag 5 december 2012

Idag firar jag!!!

Hur har ni det ute i snökaoset? Här är det bra, dock väldigt snöigt... och ja, jag håller på att bli förskyld igen. Suck. Men nu till det roliga. Har egentligen inget med böcker att göra eller jo i slutändan har det faktiskt det.

Var ju lite deppig för att jag efter mitt vik inte kan fortsätta jobba på det jobb jag har just nu. Är trött på att vicka nu och hoppa från förskola till förskola. Men nu är det slut med det förhoppningsvis. För nu mina damer och herrar har jag fått jobb! Och inget vikariat den här gången utan ett RIKTIGT jobb. YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!!!!!! Är så j-la glad! Nu hoppas jag bara att jag kommer att trivas lika bra som på det jobb jag har just nu och den 6 månaders provanställningen kommer att gå bra.
Och det bästa av allt. Mitt nya jobb ligger 5 min bort och granne med det jobb jag har idag, så jag slipper köpa något SL-kort och jag kan fortsätta gå hem och rasta Goliat på mina raster, precis som jag gör idag. Så ja, jag är helnöjd!! Kunde inte ha löst sig bättre.

Så vad kommer jag att göra för att fira??
KÖPA BÖCKER SÅKLART! För nu kommer jag ju att tjäna pengar, tjoo-hoo!! Det gör jag ju iofs redan men är ju ändå ganska stor skillnad på att vicka och att ha ett fast jobb. Så självklart ska det bli jätteskönt.

Så nu till det viktiga. Jag planerar nämligen att unna mig några extra böcker nu när jag har fått ett riktigt jobb. Jag planerar att köpa tre, fyra böcker. Här är några förslag på böcker som jag funderar på att köpa. Men jag tänkte fråga er. Vilka böcker skulle ni ha köpt? För jag har grym beslutsångest!! Kanske inte ens blir någon av dessa böcker, för är ju sjukt många böcker jag vill ha! Nä, men skulle ni ha köpt någon av dessa eller några helt andra?


/>      

26 kommentarer:

  1. Åh stort grattis! :D Jag hade förmodligen köpt "Bad taste in boys" bara för det snygga omslaget, men det hjälper nog inte dig så mycket ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sugen på den så kanske!

      Radera
  2. GRATTIS, NELLY! Jag kan tänka mig att det känns förjäkla grymt!

    Om jag skulle få "önska" å dina vägnar skulle åtminstone en av böckerna vara Cracked Up to Be.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det eller någon annan bok av Courtney Summers. Hennes andra böcker verkar väldigt bra.

      Radera
  3. Grattis!!! Vet själv hur sugit det är när man inte har något arbete så jag förstår verkligen hur glad du är :)

    Jag skulle rekommenderar Bad Taste in Boys och Bloodrose. BTiB är flummig men rolig och gillar man Nightshade så måste man ju bara läsa Bloodrose.

    Lycka till på det nya jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att vara arbetslös fanns inte på kartan. Dock skulle jag allra helst ha jobbat lite mindre än heltid. Men finns ju knappt deltidstjänster, fast blir ju nästan deltid för jag har ju ingen resväg hem - jätteskönt!!

      Tack för tipsen.

      :-)

      Radera
  4. Jamen ett stort Grattis sitter väl på sin plats då! :D

    SvaraRadera
  5. Nämen, GRATTIS! Fasen, vad skönt det måste kännas!
    Har inte läst någon av dessa men älskar håret på Night School, tveksamt om det är tillräcklig anledning att köpa den dock ;]

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kanske inte riktigt tillräckligt stor anledning lol ;-)

      Radera
  6. Herre min skapare, du anar inte hur jävla GLAD jag är för din skull!!! Nelly, du är sååå värd detta. Du är BÄST!!! 2013 är DITT år!! :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tessie! Du vet ju hur mycket skit det har varit, men nu jävlar.
      Jag är skitglad! :-)

      Radera
  7. GRATTIS TILL JOBBET! :D Jag skulle tipsa om att du köper Bloodrose - älskade den boken!

    SvaraRadera
  8. Faan vad roligt! GRATTIS! Gud vad härligt, klart du ska unna dig böcker då! Har dock tyvärr inga bra tips bland dessa men du hittar nog några ändå ;D

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt, stort GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  10. Grattis till det nya jobbet! Vad roligt för dig! :)
    Om jag ska rekommendera en bok så blir det naturligtvis Cracked Up to Be, den bara måste du läsa. :)

    SvaraRadera
  11. Jättegrattis till dig!!! Verkligen kul! Hoppas du kommer trivas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas verkligen jag med, men det tror och hoppas jag.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...