söndag 30 december 2012

Last Christmas av Julia Williams


Canon EOS 1100D

Titel: Last Christmas
Författare: Julia Williams
Förlag: Avon
Utgivningsår: 2009
Språk: Engelska
Antal sidor: 416

Denna bok ingår i temat: Vinter/Jul. Klicka här för att se på temavideon.


(Utläst den 24 december 2012)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
It's the most wonderful time of year. Isn't it? Discover the true spirit of Christmas with this seasonal treat for fans of Love, Actually and The Holiday. Discover the true spirit of Christmas...Catherine Tinsall is dreading Christmas. As the 'Happy Homemaker' she is an online sensation, but the reality couldn't be more different. With Catherine's marriage in tatters, her children running wild and her mother increasingly forgetful, seasonal cheer is running low. Husband Noel also hides a secret: he's facing the axe at work. Until he chances upon the village of Hope Christmas, deep in the Shropshire countryside, which could be the second chance he's searching for. If he can save it from the developers! In Hope Christmas itself, schoolteacher Marianne Moore is trying to heal her battered heart. But Christmas is a time for families, and memories of what she's lost haunt her at every turn. Meanwhile, Gabriel North faces a lonely Christmas but hides his sadness for the sake of his son. Will his wife ever come home? Or does love lie elsewhere? All four need a Christmas miracle. And it might just happen - courtesy of a mysterious guardian angel ! Forced to reassess their lives, will Catherine, Noel, Marianne and Gabriel discover what the meaning of Christmas really is? An irresistible gift of a tale that will warm the hearts of Christmas-lovers and Scrooges alike!  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Trodde att det här skulle vara Sophie Kinsella-chick litt som utspelade sig under julen. Men det var det inte alls. Det här var mer varm relationsfeel-good med en del lite tyngre ämnen. Inte alls så lättsamt som jag hade trott. Med detta sagt betyder det inte att jag inte gillade boken. Inte alls. Jag gillade den, det var bara det att den inte var som jag förväntade mig.

Boken kändes lite som filmen Love Actually där flera parallella historier utspelar sig.


Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Jag gillade de flesta karaktärer men de jag fastnade mest för var nog Gabriel och Marianne. Gillade Gabriels son jättemycket också och deras relation. Det var de delar jag tyckte mest om att läsa om.

Delarna om Noel skummade jag bara igenom, tyckte inte att han var speciellt intressant.

Skrivsätt:
Gillade Julia Williams sätt att skriva. Det var mysigt och juligt.

Sammanfattning och betyg:
En mysig bok som inte alls var som jag hade tänkt mig, tyckte ändå om den och ja - det är en perfekt julbok. Betyget får bli tre tassar. Detta är en helt okej bok. Inte jättejättebra, men helt okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...