söndag 16 december 2012

Midnattsgränden av Rachel Caine

Canon EOS 1100D
Titel: Midnattsgränden
Författare: Rachel Caine
Serie: Vampyrerna i Morganville
Förlag: Styxx Fantasy
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 313

(Utläst den 8 december 2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Claire har bundit sig till Amelie, den mäktigaste vampyren i Morganville, i förhoppning om att det ska ge skydd åt henne och vännerna i Glashuset. Men Amelie har sina egna planer och sätter Claire som lärling hos den galne Myrnin, vampyren som bor i Morganvilles mörkaste gränd och som dödat fler människor under de senaste åren än alla de andra vampyrerna tillsammans. Han har mycket att lära Claire om hon kan överleva lektionerna.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Härligt med en serie som man återvänder till vid jämna mellanrum. Jag gillar verkligen den här serien. Det enda negativa när jag läste den var att jag glömt bort mycket från förra boken då jag ju läst massor med böcker emellan.

Spänning/Fart:
Inte så jättehögt tempo egentligen, händer inte så mycket alls. Men det gör inget för jag älskar den här serien iallafall.

Karaktärer:
Älskar karaktärerna, tror att det är det som gör att jag hela tiden vill fortsätta läsa. Det i kombination med att böckerna är så lättlästa och mysiga på något sätt.


Skrivsätt:
Lättläst som sjutton, sidorna flyger fram!

Sammanfattning och betyg:
En mysig bok i en bra serie. Händer inte jättemycket, men ack så underhållande ändå. Ingen fullpoängare, men ändå en stark fyra till en helt okej bok i en superbra serie.


 

Tack så hemskt mycket till Styxx Fantasy för detta fina rec-ex!

2 kommentarer:

  1. Har läst första boken i serien och tyckte den var bra, så jag kanske ska fortsätta att läsa serien nu när du gav så bra betyg! :)

    SvaraRadera
  2. Hela serien är bra! Än så länge!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...