söndag 2 december 2012

Nightshade av Andrea Cremer

Canon EOS 1100D
Titel: Nightshade
Författare: Andrea Cremer

Serie: Nightshade
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 454


Denna bok ingår i temat varluvar. Mer om vad jag tyckte kommer att sammanfattas i en videorecension när temat är avslutat.

(Utläst den 25 november 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
 
Calla is the alpha female of a shape-shifting wolf pack. She is destined to marry Ren Laroche, the pack's alpha male. Together, they would rule their pack together, guarding sacred sites for the Keepers. But then, Calla saves a beautiful human boy, who captures her heart. Calla begins to question everything - her fate, her existence, and her world and the orders the Keepers have asked her to follow. She will have to make a choice. But will she follow her heart if it means losing everything, including her own life?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:

Jag tyckte om handlingen. Jag gillade historien. Tog dock ett bra tag innan jag fastnade. Tyckte det var intressant att varulvarna kallades Guardians och deras tjänare Keepers. Det var lite annorlunda.

Spänning/Fart:
Tyckte den höll ett lagom tempo. Blev aldrig segt eller så.

Karaktärer:
Jag gillade verkligen Calla. Hon är en stark karaktär och starka tjejer, det gillar jag. Störde mig dock lite på att det var lite för mycket velande mellan vem hon egentligen ville ha. Sånt tycker jag är lite irriterande att läsa om. Jag satt bara och tänkte: "Men bestäm dig då!"

Skrivsätt:
Tyckte mycket om skrivsättet. Det var lagom långa kapitel och jag gillade verkligen månfaserna mellan kapitlen. Det var en fin liten touch.

Sammanfattning och betyg:
En okej bok. Betyget sänks dock av att jag av någon anledning hade lite svårt att komma in i berättelsen. Tog ganska lång tid innan jag fastnade, så det får bli en trea till Nightshade; för jag tyckte den var helt okej när jag väl kommit in i den.


6 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin bild! Och boken verkar ju ändå hyfsat bra? :) Jag tror jag får ge den en chans. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Den var helt okej, fick ju ändå en fyra, så helt klart läsvärd.

      Radera
  2. Nightshade är en av mina favoritböcker. Kul att du också tyckte om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev inte helsåld, men den var absolut okej.

      Radera
  3. Hmm, har funderat länge på den här boken...sett många som läst den men jag har ännu inte blivit en av dem. Det är inte många varulvsböcker som fallit mig i smaken så det kanske är därför jag tvekar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...