tisdag 4 december 2012

Nu är det dags! ÅRETS JULTÄVLING!


Det är dags för årets jultävling!! HURRA!!! Har ju lite dåligt samvete för att jag inte fixat någon adventskalender som många andra verkar ha gjort, så därför tänkte jag att jag fixar en tävling istället. Har ju haft en hel del tävlingar här på bloggen men denna gång tänkte jag låta vinsten vara lite mer av en överraskning! D.v.s ett hemligt bokpaket.

Jag kommer därför inte avslöja vilka böcker  eller hur många man kommer att vinna. Utan jag kommer plocka ihop några böcker av de som jag byter bort som jag sedan kommer att skicka till vinnaren. Alla böcker är i stort sett nya och i superfint skick! De är alla även hyfsat populära så det är inga "gamla" böcker ni kommer att få!

1.) För att vara med i tävlingen ska man anmäla sig i detta inlägg och berätta hur man ska fira jul i år!
2.) Man kan också berätta vilken genre man tycker bäst om att läsa. (Så att jag kan anpassa vinsten lite grann. Vilka böcker man får beror på vilken genre man skrivit att man gillar bäst. Skriver man ingen favoritgenre så får man slumpmässigt valda böcker.)
3.) Lämna mailadress så att jag kan kontakta dig om du vinner.
4.) P.g.a fraktkostnader måste du bo i Sverige.
5.) Vill du ha en extralott så kan du tipsa om tävlingen på Bloggen, Facebook eller Twitter!

Tävlingen avslutas den 15 december kl.10.00, efter det dras vinnaren och så kommer paketet förhoppningsvis fram före Julafton!

Avslutningsvis, MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOUR

och GOD JUL!

Tävlingen är stängd!


50 kommentarer:

  1. Åh, rolig tävling! Jag ska fira min jul med släkt, olika dagar hos olika människor men på julafton blir det jullunch hos pappa, paketöppning på morgonen med sista julkalender avsnittet. Sedan hem till mina kusiner för Kalle och mer paket. Såklart, mer julmat och en mysig kväll med massor av ljus och en julfilm!

    Skulle nog säga att favorit genren är YA men gillar det mesta, så allt är ok :)
    Mail: ellii_98@live.se
    Skrev på twitter: @ellieidk_

    SvaraRadera
  2. Trevligt trevligt!
    Iår kommer vi faktiskt fira jul i USA, är där i två veckor, men just på julafton är vi nog på the Wizarding World of Harry Potter vilket kommer bli helt awesome! Kanske köpa lite trevliga saker till mig själv där?
    Gillar i princip alla sorters böcker men YA är nog favoriten!
    klara@michaelson.se
    Tweetade här: https://twitter.com/Klaraathabest/status/276016391440699393

    SvaraRadera
  3. Åh, ja vill gärna vara med! Försöker läsa något inom de flesta genrer för att bredda min vy så du får i så fall gärna blanda efter eget behag.

    I år ska jag för första gången på säkert 10 år inte fira jul som vanligt, på middag hos styvfars släkt i Alingsås. I stället blev jag inbjuden på julfirande hos min bättre hälft, som i övrigt är min första pojkvän. Vi har träffats i ett år i februari och jag är jätteglad! Vi har haft distansförhållande sen start och det ska bli så mysigt att fira jul hos honom och hans trevliga familj. (Dessutom har de katter, vilket är något jag saknar i min lägenhet här i regniga Borås). Tror det blir en superfin jul! Och önskar dig detsamma såklart!
    Slänger ihop ett inlägg om din jultävling på min blogg inom kort!
    Ha en fortsatt fin vecka :)

    SvaraRadera
  4. Wiii, jag är med! :D Min favorit genre är YA/Fantasy om jag råkar vinna :)

    Min julafton kommer spenderas med min sambos familj. Det blir vår andra jul tillsammans men den första med hans familj. Ska bli riktigt kul, speciellt då han har många små syskonbarn som ska få träffa tomten :) Juldagen kommer jag spendera själv hos min mamma, plast pappa och halvsyster. Min stora lillasyster är i Thailand så blir utan henne dock vilket är lite tråkigt. Pappsen + respektive är bjuden hit till oss någon gång efter julafton för att fira med honom också. Så blir lite överallt för min del :)
    God jul på dig också! ^^

    bellasbokblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Ops, glömde, jag skrev om din tävling på bloggen också ^^ http://bellasbok.blogg.se/2012/december/okej-jag-vet-att-jag-borjar-lata-tjatig-nu.html

    SvaraRadera
  6. Min favoritgenre är YA och fantasy (paranormal-romance)
    jag har aldrig firat jul och i år är inget udantag men jag kommer väl passa på att gå i stan och njuta av att det är väldigt få människor ute, läsa bra böcker och verkligen utnyttja alla reor som kommer att finnas under julen! jag älskar alla svenska högtider, man får ledigt och så är det så mycket på rea :)
    mo-na@hotmail.se

    SvaraRadera
  7. Hihi, extrakul med en hemlig vinst! Jag vill givetvis vara med och tävla.

    Jag kommer som vanligt att åka hem till mina föräldrar i Helsingborg där syskonen och vissa delar av släkten samlas och lagar tillsammans en festmåltid där det garanterat blir mat över även om man äter som en gris. Oftast brukar vi har över 10 rätter :) Sen blir det snack + sällskapsspel och runt 22-tiden är det julklappsöppning. Numera tycker jag att det är minst lika kul att se andra blir glada av det jag har köpt till dem som att få en gåva man tycker om själv!

    Min favoritgenre är dystopier, urban fantasy och fairy tale retellings.

    mail: boktycke[at]gmail.com

    Har twittrat om din tävling: https://twitter.com/Boktycke/status/276036132616155136

    SvaraRadera
  8. Jag brukar läsa det mesta, så skulle jag vinna får du gärna överraska mig :)

    Tipsade på fb också https://www.facebook.com/MariGadell/posts/499540076745036

    Min jul består av fika och dopp i grytan på förmiddagen hos min käre morfar. Sedan blir det ut på vägarna igen för att spendera eftermiddagen hos min mamma och hennes sambo, det blir mat, julklappsbyte, massa ljus och mys.

    Juldagen brukar vara lite av en mellandag, vi vilar upp oss lite och sedan har vi julfirande igen med mina yngre syskon på annandagen. Då brukar vi träffas och byta julklappar, äta gott och spela en massa spel.

    Hoppas att du får en trevlig jul!

    Hälsningar
    Mari G
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Är helt klart med! :D
    I år ska jag fira jul två gånger. Första gången med min släkt på min mammas sida då vi ska vara 13 personer. Vi ska vara hemma hos oss i vårt nybyggda kök och vardagsrum. Det ska bli oerhört kul och längtar väldigt mycket! Sedan någon dag senare ska jag bara ha en lugn juldag med min pappa. Det kommer bara att vara vi två men även det kommer att bli väldigt mysigt :)
    När det gäller genre så är min favorit helt klart: YA fantasy, science-fiction och dystopier. Gärna blandade med lite kärlek. Men egentligen kan jag sluka det mesta och gillar vanliga bra YA contemporary också. Vad jag dock inte gillar så mycket är deckare.

    Mail: rebecca.grahn@hotmail.com
    God Jul på dig också! :)

    SvaraRadera
  10. http://bokraden.blogspot.se/2012/12/fler-jultavlingar.html <<- Där skrev jag om tävlingen.

    Vi firar julen hemma hos mig, min sambo och dotter(ja och hundarna) mina föräldrar kommer deras hundar och lillebror, i år kommer inte mina svärföräldrar och kanske inte heller min storebror + hans fru och 5 barn eftersom den yngsta ligger på barn intensiven eftersom hon föddes 10 veckor för tidigt) Men för hoppningsvis får vi låna något brorsbarn så vi får rå om dem och de får fira en annorlunda jul men i alla fall en jul med familjen) Så det kan bli en jul med fullt ös(blir lätt fullt ös med massa barn) eller så kommer det bli en väldigt lugn jul, men jag gillar båda delarna men det här kommer nog bli den ovanligaste julen i mitt liv tror jag :)

    Jag gillar YA,NA och deckare/thriller :)

    plexiglasbubbla[at]hotmail[punkt]com

    SvaraRadera
  11. Hej hej :)
    Jag ska fira julen med hela min familj på 7 personer hemma! Vi ska bara mysa runt och ha det trevligt, äta julbord, titta på kalle anka, spela spel och dela ut julklappar förstås! Jag älskar och läsa, mina favoriter är Harry Potter, så jag gillar fantasy (jag gillade din kommentar "May the odds be in your favor, va helt hungergames galen i våras, läste alla bökerna på tre dagar.) Men i senast läse jag "Boktjuven" och den tyckte jag också var helt underbar.
    Min mail: hedda_2_@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig tävling! Jag är gärna med :)

    Ska fira jul som vanligt hemma hos mina kusiner, tillsammans med släkten på mammas sida. Vi brukar bli runt trettio som firar där, så vi är ganska många, men tycker bara att det gör det hela roligare. Så mysigt när alla sitter samlade vid granen och öppnar julklappar. Okej, samlade är vi väl inte riktigt då det krävs två rum för att alla ska få plats, men ändå. Det är ett stort valv mellan rummen så nästan helt samlade är vi ^^ Förutom det mest vanliga, att äta julmat, titta på Kalle Anka och så, brukar vi spela sällskapsspel, ha olika tävlingar/lekar och bara umgås. :)

    Gillar dystopier, urban fantasy och böcker med övernaturliga inslag. Helst YA. :)

    Har twittrat om tävlingen här: https://twitter.com/Loveliciouzz/status/276050136029855744

    Loveliciouz[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag är intresserad att vara med och tävla och har skrivit om tävlingen på min blogg.

    Efter att ha firat jul hos släkten några år så har jag och maken bestämt att vi skall mysa själva på julafton med god mat, härlig julmusik och någon mysig julinspirerad film. Däremot blir det en mysig julfika hos min syster dan före julafton då vi också lämnar alla julklappar som skall med hem till barnen i släkten. Sedan kommer barn och barnbarn till oss en av de andra juldagarna.

    De genrer jag mest läser är deckare och historiska romaner.

    Min mailadress är lena.westman@telia.com

    SvaraRadera
  14. Jag vill jättegärna vara med och tävla! :) Jag bor just nu i USA och jobbar som Au Pair i en judisk familj. (En ev. vinst kan skickas hem till min far, som sedan skickar vidare till mig) :D

    I vanliga fall skulle jag vara hemma hos farmor och farfar med hela tjocka släkten i princip. Men i år blir det som sagt lite annorlunda. Familjen som jag bor med ska till London mellan 18dec-3jan, och jag ska inte följa med. Min första tanke var "jag vill inte vara ensam på julen!". Men som tur är så har jag en skolkompis som numera är gift och bosatt i Texas! Så, den 23e dec sätter jag mig på ett plan från San Francisco och beger mig till henne och hennes nya familj! Vet egentligen inte hur själva julafton kommer att se ut, men mat, julklappar och massa prat är iaf inplanerat! Ska bli otroligt roligt att få vara där med henne!

    Jag läser mest YA just nu, men fantasy har alltid funkat super! ^^

    Tipsade: http://elinasbokliv.blogspot.com/2012/12/jultavlingar.html

    Mailen: elinasbokliv@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Å tävling :D Ja jag ska fira julen hemma, det var tänkt att mina kusiner skulle komma och hälsa på då men tyvärr kan dom inte så... det var lite tråkigt. Men min farmor och farfar ska komma och sedan är ju min familj med så vi kommer nog ha det väldigt roligt, skrattigt och flamsigt :P Japp så är min familj under jul :) Fast det bästa blir nog julgranen, presenterna och snön :D För till skillnad från andra så älskar jag snö ^_^ Så min jul kommer nog bli väldigt lugn (i vissa fall) och och skön.

    Jag läser mest Fantasy, men även ungdoms böcker :)

    Jag ska tipsa på min blogg, jennelies.blogg.se

    Mail: jennelie.sjogren@koping.net

    SvaraRadera
  16. Mysig tävling! Tyvärr ska jag inte fira jul i år, inte i alla fall på julafton då hela min familj är på semester och jag stannar kvar i kalla Sverige. Inte göra det mig någon, hade tänkt att ta en dag och bara titta igenom Sagan Om Ringen - vilket jag göra nästan varje år.

    Jag läst mest YA paranormal romance fantasy (gud heter det så) men läser egentligen vad jag än får tag i.

    Tipsar om tävlingen på min blogg.

    madeleine.knutsson@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag är med och tälvar :)
    Vi i min familj ska fira julafton som alla andra år. Dagen börjar med att vi äter frukost tillsammans och efter frukosten får vi vanligtvis öppna en julklapp. Sedan spenderar vi en del tid i köket med att förbereda och laga mat. Närmare kvällen kommer mormor och vi umgås lite innan middagen, sedan öppnar vi presenter och avslutar kvällen med risgrynsgröt, den som hittar mandeln får ett pris, samt ser på någon julig film på Tv:n

    Min favorit genre är Fantasy men kan även läsa ungdomsböcker och deckare ;)

    mail-adress: rebecca.andersen@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag är gärna med och tävlar och tipsar om tävlingen på min blogg: http://underbarabocker.blogspot.se/2012/12/tavling_5.html

    Firar jul gör jag tillsammans med föräldrar, syskon, syskonbarn och allas respektive. I år ska vi vara i mitt föräldrahem och äta mammas goda köttbullar och kolla på Kalle Anka innan Tomten förhoppningsvis dyker upp. :) Mys med familjen alltså!

    Läsmässigt är jag en riktig allätare. Just nu blir det dock väldigt mycket historiska romaner, spöken och zombies. =)

    Min mail: underbarabocker@mail.com

    SvaraRadera
  19. http://ielinashylla.wordpress.com/2012/12/05/annu-en-jultavling/ - här har jag tipsat om bloggen och kommer indirekt tipsa även på facebook när jag publicerar en status med mitt inlägg där! Ielinashylla! (:

    Jag kommer i år att fira jul med mamma, pappa, systrar, våra husdjur och min farmor och farbror, precis som de flesta jularna på senare år. I år har jag också pojkvän, men jag antar att vi inte ses förrän juldagen, om inte jag försöker låna någon av familjens bilar och förflyttar mig till hans familj sena kvällen. Det vet man aldrig! (;

    Jag älskar ungdomsböcker, läser gärna både på svenska och engelska och har inget emot övernaturligheter eller fantasy. Skräck ligger mig också ganska nära hjärtat! (:

    Mejl: ielinashylla@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag vill givetvis vara med och tävla! :)
    Den perfekta julen för mig är att på julaftons morgon vakna och se julgranen färdigklädd och doftande med sina vackra julgranskulor och ljus och därefter gå runt och känna lite på paketen (jag kan inte låta bli!!). Senare på dagen kommer mina kusiner från Spanien (1 och ungefär 3 år) tillsammans med sina föräldrar och hälsar på (och stannar tills sent på kvällen.) Sedan äter vi julmat kollar på Kalle Anka såklart och sedan kommer "tomten" och hälsar på. Då öppnar vi lite julklappar och smaskar på pepparkakor ock knäck. Och troligtvis är vi uppe ganska sent innan vi lägger oss :)

    Några genrer jag gillar väldigt mycket är fantasy, kärlek, dystopier, deckare, ja, jag är inte särskilt kräsen av mig och slukar vad som helst ;)

    Mejladress: albali@live.se

    Jag har skrivit om tävlingen på bloggen: http://boklyckan.blogspot.se/2012/12/tavling-hos-andreas-bokblogg.html

    SvaraRadera
  21. Åh vilken rolig tävling!

    För min del blir det "julfirande" på jobbet. Jag jobbar på en akutvårdsavdelning för hjärt-lung-patienter och jag har kvällsskiftet på julafton i år... Det känns förstås inte sådär jättelockande att lämna familjen hemma för att bege sig till jobbet på självaste julaftonskvällen, men så är det ibland. Det är bara att gilla läget... Tur man har trevliga jobbarkompisar! :)

    Mina favorit-genrer är chick-lit och deckare.

    Kram på dig!
    /Caroline
    lillacaroline85@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag deltar gärna och har bloggat om det här:
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2012/12/05/jultavlingar-och-utlottningar-pa-gang/

    Vi kommer att fira jul hemma, min man, våra två barn, barnens mormor, barnens farmor och jag. Det blir en lugn hemmajul och nu ser den ju ut att bli vit i alla fall!

    Jag läser mycket deckare, men kan tänka mig det mesta, det går alltid att prova nytt...

    lottensbokblogg at gmail.com

    SvaraRadera
  23. Är gärna med och mitt blogginlägg om det finns här:
    http://liberlibri.blogg.se/2012/december/annu-en-tavling.html

    Favoritgenre är väl fantasy skulle jag tro. Ja, fantasyrelaterade grejer och även mysiga romantiska saker.

    På jul ska jag vara hemma och kramas med min familj så mycket jag bara kan. För snart tre veckor sedan flyttade jag till England så det ska bli otroligt roligt att få komma hem och bara vara. Och ja, kramas. Mycket. Så här mycket har jag inte sett fram emot julen sedan jag var barn! Äta ska jag också göra förresten. Svensk mat. Mycket. Och julgodis!

    liberlibriblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag är hemskt gärna med! Här har jag skrivit om din tävling i min blogg:
    http://bokenartankensbarn.blogspot.se/2012/12/tavling-hos-nellons-bokblogg.html

    I år kommer jag att fira jul på flera håll, då sambon och jag i år ska fira ihop för första gången på fyra år. Först ska vi till hans pappa, sedan till hans mamma och sedan till mina föräldrar. Jag misstänker att det kommer att bli en massa, massa mat och att jag förmodligen kommer att rulla runt bland alla juldukade bord. Och så ska jag passa på att njuta i stora drag av ledighet och att få spendera tid med dem jag tycker allra bäst om!

    Som favoritgenre får jag nog säga historiska romaner!

    louise_str@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag älskar julen och längtar som en galning! Blir jul hos ena systern och hennes familj i deras nya hus i år. Hela familjen samlad (och vi är många!), god mat, hemmagjort julgodis, paket och finaste finkläderna. Precis som det ska vara med andra ord.

    Läser gärna fantasy, dystopier och ungdomsböcker.

    Nu håller jag alla tummar jag har! :)

    Mailadress: ibokensvarld@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jul hos oss firas numera 2 gånger. Denna julen bär det av till svärföräldrarna den 24 där det äts god mat, öppnas paket och har det allmänt trevlig. Sen den 25 firar vi jul hemma hos mina föräldrar. Då står kalkonen på bordet och efter det öppnas det massor med julklappar. 28 år gammal och jag älskar fortfarande att öppna många julklappar.

    Om jag vinner denna trevliga tävling så spelar det inte så stor roll vad som finns i paketet. Jag är alltid öppen för förslag och älskar att hitta nya spännande genrer att läsa. Svenska eller engelska spelar heller ingen roll. Läser det mesta.

    En länk till tipsning på min blogg hittar du här:
    http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2012/12/tvaling-hos-nellon.html

    Min mail: plu03aps@msn.com

    SvaraRadera
  27. Jag firar julen två gånger. Första gången blir helgen innan jul då jag firar med pappas sida av släkten. Då beger vi oss ner till de småländska skogarna och firar en riktigt jul med snö tomte. På självaste julafton firas julen istället med sol, bad och plastgran. Sedan 11 år tillbaka har jag firat jul med mammas sida på Gran Canaria. Dagen börjas ofta med ett dopp i polen för att sedan övergå i läsning på solstolen. Men självklart blir det ju julbord och julklappar på eftermiddagen!

    Just nu är favoriten dystopier, har väl ca 3 hyllor i bokhyllan med endast dystopier. På senaste tiden har jag lutat mer åt de riktigt mörka och gärna lite post-apocalyptic med zombies och härligheter :)

    mail: sara_thelin@live.se

    Har bloggat om det här: http://iheartbooks.blogg.se/2012/december/tavlingstips.html

    SvaraRadera
  28. Kul kul

    Av böckerna är jag intresserade av alla utom Pojkarna, Monstrets Dotter, Eon och Eldfödd (eftersom jag redan har dem). Speciellt intresserad är jag av "Allison is trapped.." om du fortfarande har kvar den ;)

    mail: miriam.tisander @ gmail.com

    Jag skrev om tävlingen här:
    http://schitzo-cookie.blogspot.se/2012/12/tips-om-jultavlingar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte samma böcker nu längre. har blivit av med de flesta som du nämner.

      Radera
  29. Jag vill gärna vara med! jag ska fira julen med min familj hemma, spela spel o.s.v. mina favoritgenrer är dystopier, utopier och dark romance :) min mejl är kattflikkan@gmail.com. besök gärna min bokblogg :)

    SvaraRadera
  30. Hejsan! Jag anmäler mig självklart till tävlingen :)

    I år ska jag fira jul hemma med familjen, precis som vi brukar. I familjen ingår mamma, pappa och storasyster. Sedan ska även mormor och morfar, farfar och farmor, moster plus man och två kusiner vara med! Detta är jättekul eftersom vi inte träffar dem annat än på högtider eftersom vi bor i olika städer. Sedan kanske det ska bli två till kusiner, men det är inte helt bestämt än...

    Förra året spelade jag och min syster upp en liten "julkonsert" för de ansamlade och vi jobbar för att göra detta även i år. Vi äter alltid mycket mat och godsaker, tittar på Kalle Anka, äter julgröt och sedan öppnar vi paket. Jag hoppas på att tomten ska komma i år (eftersom det finns barn under tio år med i sällskapet) men det får vi se ;)

    Mina favoritgenrer är YA, paranormal romance, historical fiction och fantasy :D

    Email: etaebedlosi(@)hotmail.com

    Här är inlägget jag skrev (som även innehåller lite annat): http://bokbeate.blogspot.se/2012/12/en-till-tavling-och-ett-avslojande.html

    SvaraRadera
  31. Jag är jättegärna med! :D

    Jag är inte helt säker på hur jag kommer fira jul, men förmodligen så kommer jag att åka till Stockholm för att träffa mina fastrar och kusiner dagen innan julafton och äta massa gott och byta julklappar, sen åka hem på kvällen på julafton och komma hem och äta ännu mer gott och öppna julklapparna under granen! :D

    Mina favoritgenrer är fantasy och dystopier!

    Skrivit om tävlingen här:
    https://twitter.com/Bokrygg/status/276716092649529344

    Mail: bokrygg[at]hotmail.se

    SvaraRadera
  32. Jag ska fira jul i Kina med mina släktingar på mammas sida. Jag har inte träffat dem på två år, så det är något jag ser fram emot.

    Jag älskar fantasy!

    christina.zhou.95@gmail.com

    SvaraRadera
  33. Jag ska fira jul på ett ganska tråkigt sätt tyvärr. Åker på julafonsmorgon upp från killen i stockholm med buss till Umeå i 10 timmar för att sedan åka direkt till nattjobbet.. Men man ska inte klaga!:)
    Gillar dystopier och paranormal romance:)

    mail: weroniqa_zimone@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag ska fira jul med min familj här hemma. Vi sak ha en underbar dag med paket, god mat och självklart Kalle Anka!;)

    Mest gillar jag YA böcker, men allt är bra!

    MAIL: sarinahansson@hotmai.com

    SvaraRadera
  35. Jag ska först fira lite med min familj plus pojkvän. Sedan under julaftonens eftermiddag så åker jag plus pojkvän upp till hans släkt för att fira där. (Är lite nervös för det där faktiskt, tycker det är ett stort steg att fira jul ihop med någon annan ;) )
    Jag läser mest deckare :) Men såklart diskriminerar jag ingen bok :)

    SvaraRadera
  36. Kul tävling!

    Jag ska fira med min familj och den närmsta släkten. Först åker jag till mormor och firar med min kusin på den sidan, sen på eftermiddagen åker jag till farmor och farfar och firar med resten av släkten. Jag tror det blir en mysig jul :)

    Jag gillar mest att läsa realistiska ungdomsböcker, men jag läser det mesta, fast nästan bara på svenska :)

    God Jul!

    SvaraRadera
  37. Jag vill vara med i tävlingen!
    1.) Jag ska fira med närmsta familjen, mormor och moster med familj i ett (förhoppningsvis) snöigt, idylliskt Småland. Det blir härlig gemenskap, klappar, god mat och midnattsmässa!
    2.) Jag är inte så förtjust i fantasy eller deckare, annars läser jag det mest!
    3.) sofie.tiger@hotmail.com

    Ha det fint! :)

    SvaraRadera
  38. Rolig tävling!:)
    Jag ska fira jul med familj hos mormor och morfar. Kommer först kolla på Kalle Anka klockan tre, sedan äta mig så mätt så att jag håller på att spricka, och sist men inte minst öppna paket!!

    Jag gillar väl det mesta, ungdomsböcker, fantasy, helst på svenska.

    emma[at]wastfelt.se

    SvaraRadera
  39. Jag är med! I år ska jag fira jul på precis samma sätt som tidigare år. Vi åker hem till min faster vid 12-tiden och äter där. Sedan somnar vi nästan framför Kalle Anka och sedan är det dags för julklappsöppningen. Fast först leker vi en liten lek och den kallar vi för treklappsleken. Alla har köpt tre paket för ungefär 50 kr styck och sen så lägger man alla på ett bord och slår tärning. Det är otroligt roligt!

    Jag gillar också det mesta i bokväg, men helst YA :)

    Jag har tipsat om tävlingen här: http://bookshelf.blogg.se/2012/december/tavlingstips-2.html#comment

    SvaraRadera
  40. God Kväll.

    I år firar vi jul hemma hos mig. Det blir jag, familjen, mormor och morfar, kusinerna och min fars morbror. Vi äter lunch vid kl 14 skulle jag tro och sätter oss sedan framför Kalle Anka som alltid. Efter det är det dags för fika och sedan julklappsöppning. Tomten besöker oss nog också eftersom kusinerna fortfarande är små. Sedan umgås vi, äter julgröt och dadlar och inspekterar våra gåvor.

    Jag gillar alla böcker, men mest YA och fantasy.

    Mail: hyacint@telia.com

    SvaraRadera
  41. Ja, varför inte?
    Jag ska fira jul med släkten, de kommer och äter julbord. Under dan tror jag ska ut och rida på min ponny och kanske läsa en bra bok.

    Jag tycker om alla typer utav böcker, dock tycker jag inte om sci-fi så mycket.

    Mail: karin.dorotea@telia.com

    SvaraRadera
  42. Nu har jag slutligen bokat bussresan inför jul så jag kommer att tillbringa julen hemma hos mina föräldrar. Kanske klä granen med min bror, smaka på julskinkan när den kommer varm ur ugnen och leta fram något gammalt pussel med många bitar. Definitivt äta alldeles för mycket och kura under en filt med en bra bok.

    Helst läser jag ungdomsböcker på både svenska och engelska, i synnerhet contemporary men paranormal och dystopier etc går faktiskt också bra! Spännande med en överraskning! :)

    Om jag vinner: maria_ungavuxna [a] hotmail.com

    Här har jag nämnt din tävling:
    http://ungavuxna.blogspot.se/2012/12/julkalendrarna-sa-har-langt.html

    SvaraRadera
  43. Jag ska fira julen hemma hos min mormor och morfar, som jag alltid gör. Det är då hela släkten samlas; mamma, pappa, lillebror, alla min far/morföräldrar, morbröder, kusiner... Vi kommer äta god mat, se på Kalle Anka, öppna paket och umgås!!:)

    Jag läser allt, så om jag vinner spelar det inte så stor roll vilken genre det är:)

    Mail: lollo-h@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag är gärna med!

    Här firas julen hos pojkvännens föräldrar. Tyvärr bor vi för långt bort från min familj så vi kan inte dela dagen med dom, det är väldigt tråkigt och jag saknar det. Men vi ska äta julmat och öppna julklappar hos svärföräldrarna, sambons syster kommer antagligen att leka tomte och läsa paketen! :)
    Sedan på kvällen kommer det nog en vän över och dricker lite glögg och äter lite godis.
    Självklart får även djuren känna av att det är julafton, så de kommer få paket att slita upp med något gott i på kvällen.
    Så kommer min julafton se ut i år :).

    Jag läser allt möjligt så skulle jag vinna spelar genre ingen roll :).

    Här är en länk till ett inlägg på min blogg också;

    http://vargnattsbokhylla.blogspot.se/2012/12/en-jultavling-nellons-bokblogg.html


    min mail; karzina_@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Klart jag vill vara med! :) Genre spelar ingen roll, jag vidgar gärna mina läsvyer.

    Julafton firas i år tillsammans med makens familj. Vanligtvis kommer även min familj, men i år blev det svårt att få ihop logistiken.
    Jultraditionerna börjar redan kvällen innan julafton. Klockan 00:00 natten till julafton träffas vi hos goda vänner och dricker glögg och äter nybakta lussekatter. Det har vi gjort i flera år nu, och även när vi bodde nästan tio mil bort såg vi till att lösa det.
    Vi har även som tradition att äta jullunch med dopp i grytan på förmiddagen, då är det bara svärmor, min make, hans bror och jag. Jättemysigt! På kvällen blir det julbord och klapputdelning med resten av hans familj.

    http://doktorglas.blogg.se/2012/december/tips-om-jultavling.html

    (Då jag inte vill lämna ut min e-postadress i kommentarerna går det bra att kontakta mig via en kommentar i min blogg)

    SvaraRadera
  46. Vill gärna vara med.
    Kommer fira hos min mamma och mormor. Jag,min sambo och dotter kommer dit vid lunchtid och då äter vi. Sen bli det kalle anka och fika. Efter det byter vi julklappar och äter i gen!
    På kvällen åker vi hem till hunden och öppnar fler julklappar, dricker glögg och myser!

    Läser det mesta och skulle bli glad för det flesta böcker!

    Min epost är honungsbubblan@hotmail.com

    God jul!

    SvaraRadera
  47. Jag ska fira jul hemma med min familj :) Vi äter alldeles för mycket mat, tittar på Kalle och sedan öppnar vi julklappar.
    Jag läser nästan allt, men mest YA och fantasy.
    Min mail: emma_johansson23@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Jag är gärna med i tävlingen.

    I år firar vi jul som vanligt hos mina svärföräldrar. Vi åker dit på julafton och stannar till annandagen. Det brukar bli julbord och ris à la Malta under dagen. Vi brukar vara en fyra, fem stycken bara så det är en ganska lugn jul, vilket är skönt för då slipper man all stress.

    Jag är så dålig på att bestämma genre på böcker eller på att veta vad de tillhör för genre. Jag läser det mesta och är alltid öppen för nya saker, så jag tar chansen på slumpmässigt utvalda böcker om jag mot förmodan skulle vinna.

    Jag har tipsat om tävlingen på Facebook: https://www.facebook.com/jenny.eriksson.9003

    e-post: jenny[at]jennytranslation.com

    SvaraRadera
  49. Hej!
    Jag är jätte gärna med i tävlingen! :)

    I år ska jag fira jul hos min faster. Vi kommer äta jul mat, titta på kalle anka och såklart öppna paket :)

    Jag gillar att läsa om vampyrer, fantasy, men jag läser också mycket romans. :)

    Epost: Vicki@swedetronic.se

    Jag har också tipsat om tävlingen på:
    http://www.minfantasyvarld.blogspot.se/2012/12/tips.html

    God Jul! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...