fredag 14 december 2012

Ny bokvän!

Tänkte höra om någon är intresserad av att vara min nya bokvän? Har tyvärr inte fått någon kontakt med Maddie på ett bra tag :'-(  Jag vet dock att hon har mycket i skolan och inte har så mycket tid för bloggrelaterade prylar nuförtiden, så därför undrar jag nu om det är någon annan som är sugen på att vara min bokvän. Det ska helst vara någon som jag har haft ganska mycket kontakt med. (Det blir ju roligare så.) Någon som skulle tycka att detta var lika roligt som jag gör. Jag tycker ju fortfarande att detta är en grymt mysig idé!

Min spontana önskan skulle vara om Tessan, kanske Bella eller varför inte Pia eller Cecilia ville ställa upp.
Brudar: Är någon av er på?
Om inte, någon annan?

Att vara bokvänner innebär alltså att man skickar böcker till varandra med olika teman som man sedan läser och recenserar. Jag vill helst vara bokvän med någon som gör videor, för det är det jag själv tycker vore roligast!

Så gillar du att få en överraskning på posten då och då, hör av dig!

Originalidén kommer härifrån:





PUSS OCH KRAM!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering:
Min nya bokvän blir Cecilia från Vår Bokvärld! Gud, vad kul det ska bli.
Och temat för vårt första bokbyte blir: Dystopier!

14 kommentarer:

  1. Kul att du frågar, glad jag blir :D Provlemet är attjag skulle kunna tänka mig detta men just nu har jag så himla full upp. Är inte ledig något nu fram till jul vilket gör att läsningen drabbas. orkar liksom inte läsa mer än den den timmen om dagen som jag sitter på tåget :/ Men skulle absolut kunna tänka mig att ta det mer längre fram, typ efter årsskiftet eller iaf efter jul! Då har jag mer tid för det och det blir inte samma press direkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Men då vet jag iallafall. Ska höra med de andra, vill ju helst att personen ska ha tid och så.

      Radera
  2. Jamen ja! Shit vilken kul idé! Och jag känner mig så hedrad att vara en av de du frågat!
    Jag ska söka upp dig på facebook så kan vi prata mer om det där :D Låter jättekul!
    /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker det! :-) Visst gör det!

      Radera
  3. aw jag blir ju alldeles smickrad att du tänkte på mig :D Men jag måste nog avstå, tyvärr. Har aldrig riktigt känt att bokbyte är min grej. Men det finns nog flera andra som vill haka på istället ^^ :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittat min bokvän så det är lugnt.

      Radera
  4. Men varför såg jag inte detta tidigare!!! Aaaah! Men Cecilia är cool, det kommer att bli så bra! Plus har jag inte så många böcker jag vill byta bort...eller jo, men de jag vill byta bort är skitkassa. Och jag vill inte ge dig kassa böcker, ma lady. Du är mer värd än mina kassa böcker, haha! Ser fram emot era videos, mina damer! :D Kommer bli guld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska inte byta böcker utan vi ska köpa böcker till varandra :D

      Radera
    2. Shame...on...me. Hahahaha. Nej men om jag skulle ta och radera min bokblogg eller något? Hahaha :P

      Radera
    3. Aaaaw, NEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Radera
  5. Hej Tessie! Jajjemen, cecilia är cool, kommer att bli bra.
    Fast Tessooo det är inte gamla böcker man byter bort utan man köper nya böcker till varandra, jag köper en till henne och hon en till mig. Så får man nya överraskningsböcker på posten. Naaajs. Man ger nåt och får nåt tillbaka. Oh yes.
    Kram Tessie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jahaaaa, haha. Jag trodde man tog böcker ur sin bokhylla. My goosh vad jag är efter. Amen det låter ju skitkul! Då förstår jag ju...daaaaaah på mig. Skjut mig i foten liksom, haha. Shame on me! :P

      Radera
    2. Kramis. Nej, nej... man köper presenter till varandra. Väldigt kul att få överraskningar.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...