lördag 8 december 2012

Sisters Red av Jackson Pearce

Canon EOS 1100D

Titel: Sisters Red
Författare:
Jackson Pearce
  Förlag: Little, Brown Books for young readers
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 352

Denna bok ingår i temat varluvar. Sammanfattning av detta tema finns som en temavideo!

(Utläst den 1 december 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Goodreads:
 
Scarlett March lives to hunt the Fenris--the werewolves that took her eye when she was defending her sister Rosie from a brutal attack. Armed with a razor-sharp hatchet and blood-red cloak, Scarlett is an expert at luring and slaying the wolves. She's determined to protect other young girls from a grisly death, and her raging heart will not rest until every single wolf is dead.

Rosie March once felt her bond with her sister was unbreakable. Owing Scarlett her life, Rosie hunts ferociously alongside her. But even as more girls' bodies pile up in the city and the Fenris seem to be gaining power, Rosie dreams of a life beyond the wolves. She finds herself drawn to Silas, a young woodsman who is deadly with an ax and Scarlett's only friend--but does loving him mean betraying her sister and all that they've worked for?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:

Hade som jag säger i videon från sammanfattningen av temat extremt låga förväntningar och blev jätte positivt överraskad!

Gillar re-telings, dock så är ju den här den första jag läser; måste läsa fler! Men jag gillade idén med varulvsjägare. En kul twist på Rödluvan, även om historien inte har jättemycket koppling till den riktiga sagan.


Spänning/Fart:
Inte jättemycket fart egentligen, fast heller inte jätteseg. Svårbedömd. Hände inte alltid jättemycket, men jag störde mig liksom inte på det. Tyckte tempot var ganska lagom.

Karaktärer:
Jag tyckte om Scarlett och Rosie, speciellt Scarlett. Hon var en intressant karaktär! Inte som någon annan jag har läst om. Tyckte även om det lilla triangeldramat i slutet. Jag gillar lite relationsdraman ibland. Rosie var jag väl inte lika förtjust i. Hon kändes väldigt naiv och lite för stereotypisk tjej som blir kär i en kille. Nej, tyckte bättre om Scarlett, hon var intressant!

Skrivsätt:
Lagom långa kapitel. Lättläst.


Sammanfattning och betyg:
En positiv överraskning och blev sugen på att läsa fler re-tellings. Får bli en fyra i betyg!


2 kommentarer:

  1. Omslaget är så sjukt snyggt och boken verkar intressant. Ska kanske plocka upp den ändå ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...