söndag 9 december 2012

Temainlägg: Vinter/Jul

Som ni ju vet så har vi ju nu gått in i December. Vilket betyder ledighet och jul och snö och julklappar och julgran och massa god mat, familj och vila. Åh, vad jag längtar.

Så därför får ju självklart månadens tema bli:
VINTER/JUL-böcker

Ska bli urmysigt.

Böckerna jag kommer att läsa under December, men framför allt under min julledighet blir dessa:

Canon EOS 1100D
(Från höger)
+ Last Christmas - Julia Williams (Verkar mysig!)
+ The Princess Present - Meg Cabot (ÅH!! The Princess Diaries. En bok jag ej har läst. ÄLSKA!)
+ Winter Town - Stephen Emond (Verkar skitnice! Finns lite bilder i den med.)
+ Dash & Lily's book of dares - Rachel Cohn & David Levithan (Omläsning, älskade ju den när jag läste den förra julen och har en känsla av att jag nog kommer att gilla den ännu mer i år. Den fick ju trots allt inte jättehögt betyg. Varför fick den bara en trea? Den var värd högre betyg än så! Dessutom skulle jag verkligen vilja läsa om fler av mina böcker.)

Dash and Lily är dock i mån av tid. Skulle egentligen även velat läsa om Ensamma Hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. Men det hinns nog inte med tyvärr. Måste ju prioritera mina olästa böcker.

Åh, vad pepp jag är på att läsa dessa. Vill börja på en gång, men väntar nog lite. Vill ju helst spara dem tills jag åker bort över jul. Men vi får se om jag kan hålla mig tills dess.



12 kommentarer:

  1. Så mysigt med julinspirerade böcker.

    SvaraRadera
  2. Spara eller läsa direkt, den eviga frågan :)

    SvaraRadera
  3. Weii ska bli kul att höra vad du säger om dina julböcker! Vi har i alla fall Dash & Lily gemensamt ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att du köpte Winter Town! :) Jag har den också liggandes på vänt och visst ser den fin ut?! Redan på framsidan med snön av såna där pappersbitar som blir när man gör hål i papper...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin är den! Ska läsas snart.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...