fredag 21 december 2012

The Ghost and the Goth av Stacey Kade

Canon EOS 1100D
Titel: The Ghost and the Goth
Författare: Stacey Kade

Serie: The Ghost and the Goth
Förlag:  Hyperion Books
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 281

(Utläst den 16 december 2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
After a close encounter with a bus, Alona Dare goes from homecoming queen to Queen of the Dead. She's stuck as a ghost in the land of the living with no sign of the big, bright light to take her to a better place. To make matters worse, the only person who might be able to help her is Will Killian, a total loser outcast.
More than anything, Will wishes he didn't have the rare ability to communicate with the dead, especially the former mean girl of Groundsboro High. He's not filling out any volunteer forms to help her cross to the other side, though it "would" bring him some welcome peace and quiet. Can they get over their mutual distrust -- and quasi-attraction -- to work together? Readers of this spirited paranormal comedy won't want this odd couple to ever part.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Gillade handlingen. Det var lättsamt... inte WOW, men helt okej. Tycker dock inte att den här boken på något sätt var speciellt originell. Det är liksom ingenting jag kommer att komma ihåg, så det var lite tråkigt. Har därför inte jättemycket att säga.


Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Gillade verkligen karaktärerna. Det är de som gör att man vill fortsätta läsa. Älskade Alonas berättarröst och jag tyckte även om William, men speciellt Alona som var så där skönt sarkastisk.

Skrivsätt:
Det var lättsamt och roligt. Det är allt jag kan säga. Boken gick snabbt att läsa ut.

Sammanfattning och betyg:
En lättsam och rolig bok, men inget jag kommer att komma ihåg om något år. Kommer nog ändå att läsa fortsättningen för den var ändå underhållande trots att det inte är något jag kommer att lägga på minnet.

Betyget blir tre av fem tassar.

6 kommentarer:

  1. Jag läste ut tvåan igår och jag kan säga att jag gillade den mer än ettan faktiskt. Tyckte den första var lite seg men tvåan hade lite mer action kan man säga så fortsätt läsa serien absolut!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit lite intresserad av denna, det var nära att jag köpte den för ett tag sedan, men det blev inte av... och eftersom du inte ogillade den så är jag fortfarande sugen ;)
    SV: Jag fick ett brev där det stod att jag har ett paket att hämta ut, dock kan jag inte göra det förrän klockan fem! Håller på att förgås av nyfikenhet! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska läsa om du är nyfiken. För den var inte dålig.

      Åh, vad kul. Hoppas du kommer att gilla!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...